دنیس راس مشاور وقت پرزیدنت اوباما از سیاست پرزیدنت بایدن در قبال رژیم ایران انتقاد کرد

دنیس راس مشاور پرزیدنت باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری او، در یک پیام توییتری از عملکرد دولت پرزیدنت بایدن در برابر گستاخی های رژیم یاران انتقاد کرد و خواهان اتخاذ سیاست قاطعانه تری برای متوقف ساختن زیاده خواهی های رژیم ایران گردید.

دنیس راس نوشت که شکیبایی و انتظار هم حدی دارد و دولت کنونی آمریکا باید به دست به عصا رفتار کردن دست بردارد و با رژیم ایران به مقابله بپردازد.

این سیاستمدار آمریکایی نوشت که غنی سازی اورانیوم در سطح ۶۰ درصد، هیچ کاربرد مسالمات آمیز نمی داند داشته باشد و نباید فریب رژیم ایران را خورد.

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین ایالات متحده نیز در یک سخنرانی، از سیاست مماشات پرزیدنت بایدن زبان به انتقاد گشود و خواهان پایان بخشیدن به آن شد.

سیاستمداران اسرائیلی نیز در همه سخنان ماه های اخیر و در همه دیدارها با رهبران ایالات متحده، به شدت ابراز نگرانی کرده اند که رژیم ایران، به دور از چشمان بازرسان آژانس بین المللی و با وقت کشی و خودداری از بازگشت به مذاکرات، به سرعت به سوی رسیدن به بمب پیش می رود و دنیا باید جلوی این روند را بگیرد.

سران حزب جمهوریخواه آمریکا می گویند که اگر پرزیدنت ترامپ به ریاست ادامه میداد، رژیم یاران در ظرف کوتاه مدتی ناچار به توقف فعالیت اتمی می شد.