دولت آلمان کمک مالی به یهودیان قربانی هولوکاست را که هنوز زنده هستند، افزایش می دهد

دولت آلمان اعلام کرد که مبلغ اعطایی آن کشور به بازماندگان جنایات نازی ها دویست میلیون دلار در سال افزایش خواهد یافت. حدود شصت سال پیش، ده سال پس از اعلام استقلال دوباره اسرائیل، دولت آلمان تعهد کرد چند صد میلیون دلار غرامت به اسرائیل بپردازد و هم زمان هر سال ده های میلیون دلار کمک مالی به بازماندگان هولوکاست پرداخت نماید.

اکنون پس از یک مذاکرات طولانی بین دولت های اسرائیل و آلمان، دولت برلین موافقت کرد مبلغ پرداختی به بازماندگان، دویست میلیون دلار افزایش یابد.

مبالغی که آلمان در سال های نخستین استقلال دوباره اسرائیل به این کشور پرداخت، برای تقویت و استقرار اقتصاد اسرائیل بسیار موثر بود و به سازندگی در این کشور کمک کرد. ولی در سالی که آلمان این پیشنهاد را به اسرائیل ارائه داد، برخی از احزاب اسرائیل به شدت با گرفتن این پول مخالفت ورزیدند و اعلام داشتند که خون شش میلیون نفر قربانیان هولوکاست را نمی توان با پول شست. ولی بالاخره، منطق بر احساسات غلبه کرد و اسرائیل با دریافت این پول موافت کرد و آن را برای سازندگی کشور به کار گرفت.

دولت آلمان همیشه اعلام کرده که خود را نسبت به حفظ موجودیت اسرائیل و تقویت این کشور متعهد می داند، و از جمله با فروش هفت فروند زیردریایی به اسرائیل، به تقویت توان دفاعی اسرائیل نیز کمک کرده است.

ارزیابی می شود که در اسرائیل و دیگر کشورهای جهان، هنوز ۵۵ هزار نفر از بازماندگان جنایات نازی ها زندگی می کنند که ۱۵ هزار نفر آن ها در اسرائیل هستند.

آگاهان می گویند که این افزایش کمک چندان چشمگیر نیست و تنها چهار درصد مقرری ماهیانه بازماندگان را افزایش می دهد.

2 دیدگاه‌

  1. شآلوم
    زمانی که شنیدم دولت کره ی جنوبی از دعوت رسمی ریئس جمهور اسرائیل سرباز رده به دو نکته پی بردم که یک نکته در گزارشی بود که می گفت دولت اسرائیل چند خرید را ترجیحا از آلمان انجام داده که می توانسته نمونه ی کره ای آن را هم خریداری کند.
    و دیگری در به خاطر درگیر بودن دو کره بر سر مذاکرات پیچیده بوده که آنها ترجیح داده اند این دعوت در فرصت مناسب تری برگزار شود.
    با تشکر

  2. ایرانی های یهودی (امثال خودم رو میگم) که به دست سپاه و وزارت اطلاعات آخوندی به ذره ذره زندگی خصوصیمون به داراییمون تجاوز شده و یا خودم به خاطر یک جمله ی کوبنده ی “من یهودی هستم” تحت فشار روانی در محل کار (با یک لشکر مامور امنیتی) قرار گرفتم تا جایی که این موضوع منجر به درگیری با نوچه و مامور اطلاعات شد، و این همه ترور شخصیت شدن، اینهمه قتل های عجیب در بین نزدیکان و به عهده گرفتن عجیب تر! توسط دیگر نزدیکانمان (که ارتباطات امنیتی دارند) تا عده ای عقده ای و مریض روحی روانی، در ضداطلاعات رژیم آخوندی احساس آرامش کنن! میخوام بگم امثال من هم دست کمی از قربانیان هولوکاست ندارند، فکری هم به حال امثال ما کنید،
    حداقل، برنامه نفت در برابر غذا رو اجرا کنید تا مشتی باشه به دهن سپاه پاسداران و سپاه قدس و وزارت اطلاعات و این آخوندها، و قوت قلبی برای امثال ما.
    درود بر خد.ایی که اورشلیم رو به بنی اسراییل هدیه کرد ولی هرگز این هدیه رو بازپس نگرفت.

Comments are closed.