رئیس جمهوری ایالات متحده درپیامی  فرارسیدن روز جهانی یادبود قربانیان هولوکاست را گرامی داشت

رئیس جمهوری ایالات متحده درپیامی  فرارسیدن روز جهانی یادبود قربانیان هولوکاست را گرامی داشت همچنین مایک پنس معاون  ریاست جمهوری و وزیر خارجه آمریکا و بانوی اول در پیام های مختلف این روز را گرامی داشتند  در متن بیانیه منتشر شده از سوی رئیس جمهور آمریکا آمده است یکی از سربازان آمریکایی که در جنگ جهاتی دوم حضور داشت پس از دیدار از اردوگاه داخایو در نامه ای به همسرش نوشت: ممکن است از چیزی که امروز دیدم هرگز نتوانم با تو صحبت کنم و  به تو بگویم ولی چیزهایی که امروز دیدم را هرگز فراموش نخواهم کرد.

رییس جمهور آمریکا در ادامه نوشت رایش سوم و همدستان به دنبال نابودی همه بودند  و ۶ میلیون یهودی به صورتی مخوف و سیستماتیک کشته شدند همچنین شماری از رومانیایی ها- همجنسگرایان و افرادی با معلولیت‌های جسمی و ذهنی به اسارت گرفته و به قتل رسیدند.

در بیانیه رئیس جمهوری آمریکا آمده است خشونت بی حد و حصر در هولوکاست  جنایتی علیه مردان و زنان و کودکان جنایت علیه بشریت و جنایتی علیه پروردگار بود.

در روز جهانی یادآوری قربانیان هولوکاست ما یاد و خاطره تمامی و مردان زنان و کودکانی که شکنجه و مورد ستم قرار گرفتند را گرامی میداریم.