رهبران ایالات متحده نیز یادروز جهانی هولوکاست را گرامی داشتند

روز گذشته (شنبه) مصادف با یادروز هولوکاست که توسط سازمان ملل اعلام گردیده بود، در شماری از کشورهای اروپایی و همچنین در ایالات متحده آئین هایی به این مناسبت برگزار گردید.

صدها هزار نفر از بازماندگان یهودی جنایات نازی ها در ایالات متحده زندگی می کنند که با برپایی مراسم ویژه ای یاد عزیران خود را گرامی داشتند.

کاخ سفید واشنگتن به همین مناسبت پیام ویژه پرزیدنت ترامپ را انتشار داد. رئیس جمهوری ایالات متحده در این پیام از جمله نوشت: یهودیانی که از فجایع نازی ها نجات یافتند، با وجود همه مصائبی که بر آن ها گذشته بود، دانش و توانایی های خود را به گونه سخاوتمندانه برای پیشبرد بشر با ما در میان گذاشتند.

خانم ملانیا ترامپ همسر رئیس جمهوری ایالات متحده نیز که پیشتر به دیدن موزه هولوکاست در واشنگتن رفته بود، در توییتر خود نوشت: در دیدار خود از موزه بسیار متاثر شده و این اقدام را برای ادای احترام به میلیون ها نفر انسانی انجام داده که قربانی شده اند.

همچنین، وزیر خارجه ایالات متحده، رکس تیلرسون که برای دیدار دو روزه به لهستان رفته بود، روز گذشته (شنبه) به مناسبت یادروز جهانی هولوکاست، تاج گلی را در کنار ستون یادبود قرار داد. این ستون را دولت لهستان به یاد میلیون ها نفر یهودیانی برپا کرده که در جنگ جهانی دوم به دستور آلمان هیتلری به قتل رسیدند.

در مراسم نثار تاج گل، شماری از بلندپایگان لهستانی نیز حضور داشتند.

نیلرسون در سخنان کوتاهی گفت: «یادروز هولوکاست به یاد ما می آورد که هرگز نباید در برابر شرارت و پلیدی بی تفاوت بمانیم» وزیر خارجه ایالات متحده افزوده گفت: «ما و هم پیمانان ما متعهد هستیم که هرگز نگذاریم این گونه وقایعی تکرار شود».