روزنامه نگاران عرب در دیدار از اسرائیل: دیدنی ها با شنیدنی ها تفاوت زیاد دارد

یک گروه از روزنامه نگاران عرب که از اسرائیل دیدن می کنند، امروز (پنج شنبه) گفتند: آن چه در اسرائیل می بینند با تصویری که پیش از این سفر داشتند، تفاوت های عمیق با یکدیگر دارد. آن ها گفتند که بسیاری از مردم کشورهای عرب از پیشرفت های شگفت انگیز اسرائیل ناآگاه هستند و همچنین نمی دانند که ملت یهود در طول تاریخ چه مصیبت های دردناکی را پشت سر گذاشته است.

این روزنامه نگاران عرب به دعوت وزارت خارجه اسرائیل به این کشور آمده اند و برنامه دیدار آن ها شامل نهادهای ملی و دولتی و پارلمان اسرائیل است. به موازات آن، روزنامه نگاران عرب با همتایان اسرائیلی خود آشنا می شوند و در نقاط مختلف این کشور دیدن می کنند و با شهروندان عرب سخن می گویند و دموکراسی اسرائیل را از نزدیک می بینند.

با این همه، روزنامه نگاران عرب اصرار دارند که هویت آن ها پنهان یماند و جایی گفته نشود که آن ها از کدام کشور آمده اند و در کدارم رسانه همگانی (روزنامه، رادیو یا تلویزیون) کار می کنند.

روزنامه نگاران عرب به همتایان اسرائیلی خود گفتند که تبلیغات زهراگین عربی، اسرائیل را کشوری تشنه بخوان با مردمانی جنگ طلب معرفی می کند، و این در حالی که اکثریت قریب به اتفاق اسرائیلیان انسان های صلح دوست و خواهان همزیستی با کشورهای عرب و مردمان سرزمین های دیگر هستند.

یک روزنامه نگار لبنانی که اکنون پانزده سال است در آمریکا سکونت دارد و جزو این هیات است، به دولت اسرائیل پیشنهاد می کند که برنامه های رادیویی و تلویزیونی بیشتری به زبان عربی دائر کند و زندگی واقعی این کشور را به مردم عرب، بهتر بشناساند.

(به دنبال شنیدن این سخنان، ظریفی گفت که آن روزنامه نگار عرب نمی داند که بخش فارسی رادیو اسرائیل نیز پس از تغییرات در تشکیلات رسانه های اسرائیلی بسته شد و برنامه ها برای آشنایی ملت ایران با واقعیات در اسرائیل تعطیل گردید)

یک دیدگاه

  1. اسرائیل آیا یهودیان هستند و یا بنی اسرائیل؟

    بهرحال خط و زبان و یا زبان و خط عبری تنها عنصر یهودی، عبری، بنی اسرائیلی ، اسرائیلی است و اسرائیل اسرائیل است با شباهت ها و تفاوت ها و بی تفاوت ها

Comments are closed.