روزنامه کیهان در واکنش به ترور سلمان رشدی:صد بارک الله،گردن رشدی را قطع کنید

روزنامه کیهان چاپ تهران  که مدیر مسئول آن منصوب علی خامنه‌ای است و مستقیما نظرات رهبر رژیم را منعکس می کند در واکنش به حمله به سلمان رشدی مطلبی کنایه‌ای منتشر کرد که در آن دو نفر در مکالمه‌ای ساختگی این حمله را تمجید می‌کنند.یکی از این افراد به مهاجم « صد بارک الله» می‌گوید و دیگری ابراز امیدواری می‌کند که «گردن» سلمان رشدی قطع شود.

روح‌الله خمینی، در ۲۵ بهمن ۱۳۶۷ (۱۴ فوریه ۱۹۸۹) حکم کشتن سلمان رشدی را صادر کرد و این فتوا تا به امروز بر قوّت خود باقی است. رهبر فعلی جمهوری اسلامی، سید علی خامنه‌ای نیز در سال ۱۳۸۳ خورشیدی، حکم خمینی را غیرقابل تغییر خواند. پس از این فتوا برخی از نهادهای دولتی ایران، جایزه‌هایی برای کشتن او تعیین کردند

ترور سلمان رشدی واکنش های زیادی را در سطح جهان به همراه داشت.

تسلیم نسرین، نویسنده سوئدی-بنگلادشی در این باره گفت: سلمان رشدی در غرب زندگی می‌کند و از ۱۹۸۸ تحت محافظت‌های شدید امنیتی بوده است. اگر به سلمان رشدی حمله شده، هر شخص دیگری نیز که منتقد اسلام است ممکن است هدف حمله قرار گیرد. من نگرانم

خبرنگار فاکس نیوز گزارش داد که ضارب سلمان رشدی یک گواهینامه جعلی از خود با نام حسن مغنیه به همراه داشته که مشابه نام خانوادگی عماد مغنیه، از فرماندهان پیشین حزب‌الله لبنان است. عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ در دمشق کشته شده بود.

سلمان رشدی، خالق رمان «آیات شیطانی» روز جمعه ۲۱ مرداد پیش از آغاز سخنرانی خود در شهری در غرب ایالت نیویورک با چاقو از ناحیه شکم و گردن مورد حمله قرار گرفت.

سخنگوی سلمان رشدی گفته است هنوز وضعیت این نویسنده پس از جراحی معلوم نیست و ممکن است او یک چشم خود را از دست بدهد.

پلیس ایالت نیویورک در یک نشست خبری بعد از ظهر روز جمعه اعلام کرد، عامل حمله به سلمان رشدی فردی به نام هادی مطر، ۲۴ ساله، اهل فیرویو، در ایالت نیوجرسی است.