رژیم کودک کش،محمد حسینی و محمد مهدی کرمی،دو جوان ایرانی دیگر را اعدام کرد

بنا بر اعلام قوه قضائیه رژیم ایران، محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، دو نفر از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری در کرج، بامداد ۱۷ دی‌ماه اعدام شدند.

محمدمهدی کرمی و محمد حسینی به اتهام کشتن یک بسیجی به نام روح‌الله عجمیان در مراسم چهلم حدیث نجفی به «فساد فی‌الارض» متهم شدند و درخواست فرجام‌خواهی آن‌ها رد شده بود.

از آغاز خیزش سراسری در ایران در روز ۲۶ شهریور در پی مرگ مهسا امینی که تاکنون ادامه دارد، آنها سومین و چهارمین معترضانی هستند که حکم اعدام‌شان اجرا شده است.

در نزدیک به چهار ماه گذشته چندین نفر در دادگاه‌های سریع و بدون وکیل انتخابی به اعدام محکوم شده‌اند که از این میان برخی احکام لغو شده، اما برخی دیگر هم‌چنان به قوت خود باقی است.

کرمی و حسینی پیشتر اتهامات منتسب به خود را رد کرده و از شکنجه شدید خود در دوران بازداشت خبر داده بودند.

روح‌الله عجمیان روز ۱۲ آبان در جریان سرکوب خشونت‌بار اعتراضات مردمی در مراسم چهلم حدیث نجفی در کرج کشته شد. قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که ۱۵ نفر در جریان کشته شدن این نیروی عضو بسیج نقش داشته‌اند و محمدمهدی کرمی و محمد حسینی را به ترتیب به‌ عنوان متهم ردیف اول و دوم این حادثه اعلام و آن‌ها را به «افساد فی‌الارض» محکوم کرد.

محمدمهدی کرمی، ۲۲ ساله، پیشتر در گفت‌وگو با پدرش اتهامات انتسابی را کرده و گفته بود که حکم «افساد فی‌الارض» تنها بر اساس اعترافاتی که تحت فشارهای جسمی و روحی از او گرفته شده، صادر شده است.

آقای کرمی همچنین به خانواده خود گفته بود: هنگام بازداشت او را طوری کتک زده‌ بودند که بیهوش شده بود و نیروهای حکومتی فکر کردند که او مُرده و «جنازه‌اش» را اطراف دادگاه نظرآباد انداختند، اما موقع ترک آن‌جا متوجه شدند که هنوز زنده است.

او همچنین از آزارهای جنسی ماموران حکومتی در طول بازداشت خبر داده و گفته بود که آن‌ها «هر روز اندام‌ تناسلی‌اش را لمس و تهدید می‌کنند که به او تجاوز خواهند کرد».

مقامات قوه قضاییه جمهوری اسلامی هرگز به این اتهامات خشونت و آزار جنسی پاسخ ندادند.

محمد حسینی متهم ردیف دوم در پرونده قتل روح‌الله عجمیان بود. او نیز در گفت‌وگو با وکیل خود از «شکنجه، ضرب و شتم با چشم و دست و پای بسته تا لگد به سر و بیهوشی، از میله آهنی به کف پا و شوکر در قسمت‌های مختلف بدن» خبر داده بود.

وکیل آقای حسینی نیز گفته بود با توجه به این که اقرارهای موکلش همگی «تحت شکنجه» اخذ شده، از وجاهت قانونی برخوردار نیست.

محمدمهدی کرمی و محمد حسینی در طول دوره بازداشت و در زمان برگزاری دادگاه‌های رسیدگی به اتهامات خود از دسترسی به وکیل اختیاری محروم بوده‌اند.

پیش از اعدام این دو معترض، به دار آویختن دو تن دیگر از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری به نام‌های محسن شکاری در تهران و مجیدرضا رهنورد در مشهد در ماه آذر با واکنش‌های گسترده بین‌المللی همراه شد.

سازمان حقوق‌ بشر ایران پیشتر اعلام کرده بود که دست‌کم صد تن از معترضان بازداشت‌شده در خطر صدور یا اجرای احکام اعدام قرار دارند.

رژیم اسلامی با اعدام جوانان ایرانی قصد ایجاد رعب و وحشت برای فروکش کردن خشم و خیزش مردمی را دارد که می رود چهارمین ماه خود را پشت سر گذارد.

پیش تر پدر محمد مهدی کرمی در گفتگویی از مقام های رژیم خواسته بود که حکم اعدام فرزندش را لغو کنند.