رییس ستاد انتخابات رژیم: ابراهیم رئیسی با بیش از هفده میلیون و هشتصد هزار رای پیشتاز انتخابات است

رییس ستاد انتخابات رژیم اسلامی در ایران  اعلام کرد که ابراهیم رئیسی  با بیش از ۱۷ میلیون و هشتصد هزار رای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری است و محسن رضایی با بیش از سه میلیون نفر دوم و همچنین ناصر همتی که مورد حمایت اصلاح طلبان حکومتی بود با دو میلیون رای نفر سوم هستند.

رییس ستاد انتخابات رژیم میزان شرکت مردم در انتخابات را ۲۸ میلیون و ششصد هزار نفر اعلام کرد.

بر اساس اعلام رسمی ستاد انتخابات رژیم اسلامی دولت روحانی باید  تا ۴۵ روز دیگر  سکان کشتی به گل نشسته دولت را به رئیسی بسپارد.

رژیم اسلامی مانند همیشه با تبلیغات بسیار اعلام کرده که انتخابات این دوره نیز با استقبال زیادی روبرو شده و در مقابل بر اساس ویدئوهایی که توسط مردم از داخل ایران فرستاده می‌شود حتی در روستاها و شهرهای کوچک نیز مردم در پای صندوق های رای گیری حاضر نشده و یا با استقبال کمی روبرو گردیده است.

با توجه به تلاش علی خامنه ای برای پیروزی ابراهیم رئیسی و بیرون راندن افرادی همچون محمود احمدی نژاد و حتی علی لاریجانی از صحنه رقابت به نظر میرسد اکنون علی خامنه ای به کمک ابراهیم رئیسی تلاش می‌کند که ساختار قدرت و حکومت هرچه بیشتر یکدست شود .

آگاهان بر این باور هستند که این تلاش خامنه ای برای جانشین بعدی خود خواهد بود که در آن شرایط یک ساختار منسجم و یکدست بتواند رهبر بعدی که شاید ابراهیم رئیسی و یا فرزندش مجتبی خامنه ای باشد را بر کرسی ولایت مطلقه فقیه بنشاند.

آگاهان همچنین بر این باور هستند که حکومت دینی در ایران هرچه بیشتر به سمت قبضه کردن قدرت در دستان ولی مطلقه فقیه پیش می‌رود.

در این میان اصلاح طلبان حکومتی طی هفته ها و روزهای منتهی به انتخابات همه تلاش خود را به این امر معطوف داشتند که مردم را قانع کنند تا به پای صندوق های رای بیایند اما این بار بر پایه گزارش هایی که توسط  مردم و ویدئوهایی که منتشر شده تخمین زده می‌شود که مشارکت مردم به نسبت سالهای پیش ده ها برابر کمتر از قبل بوده است.

اصلاح طلبان حکومتی  در دوره های قبل  مردم را تشویق می‌کردند که از بیم به قدرت رسیدن یک نامزد تندرو به فرد مورد نظر آن‌ها رای دهند اما این بار مردم حتی در تریبون هایی که در خیابانها توسط حکومت برپا گردیده بود آشکارا اعلام می‌داشتند که میان نامزدهای اصلاح طلبان و تندروهای حکومت تفاوتی نمی بینند و اعلام می‌داشتند که در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

از سوی دیگر محمود احمدی نژاد نیز که پیشتر هم گفته بود در انتخابات که آن را گناه بزرگ نامیده بود شرکت نخواهد کرد و از هیچ کسی هم حمایت نخواهد کرد روز گذشته(جمعه) و در  جریان برگزاری انتخابات بار دیگر مواضع خود را تکرار کرد.

در شرایطی که رژیم اسلامی با چالش های سیاسی و اقتصادی بزرگی دست به گریبان است  باید دید که دولت ابراهیم رئیسی چه برنامه و راهکاری برای برون رفت از این مخمصه دارد.