زلنسکی در روزهای آینده در کنست(پارلمان اسرائیل) سخنرانی خواهد کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین طی روزهای اخیر با قانون‌گذاران بریتانیا و اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرده است، جایی که او در تلاش برای جمع کردن جهان برای کمک به اوکراین مورد تشویق  قرار گرفت.

انتظار می‌رود ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در چند روز آینده در کنست (پارلمان اسرائیل) سخنرانی کند.

میکی لوی، رئیس کنست، روز پنجشنبه با یوگن کورنیچوک سفیر اوکراین در اسرائیل گفت‌وگو کرد و او دعوت خود را از زلنسکی برای سخنرانی در کنست از طریق تماس ویدیویی تکرار کرد.

در این تماس سفیر اوکراین قول داد دعوت ریاست کنست را به اطلاع زلنسکی برساند و آنها موافقت کردند که در روزهای آینده تاریخی برای سخنرانی رئیس‌جمهور زلنسکی از طریق زوم تعیین کنند.

پیش تر رئیس جمهور اوکراین ابتدا درخواست کرده بود که در کنست  سخنرانی کند. با این حال، لوی به زلنسکی گفت که کنست که به تازگی جلسه زمستانی خود را به پایان رسانده است، در تعطیلات خواهد بود و ساختمان کنست برای نوسازی تعطیل  شده است. در عوض، به زلنسکی پیشنهاد شد که با تعداد کمتری از قانونگذاران اسرائیلی با زوم جلسه ای را برگزار کند که طبق گزارش ها رئیس جمهور آن را رد کرد.

با این وجود، به نظر می‌رسید که  تماس بین کورنیچوک و لوی به همه شایعات در مورد  رد دعوت  رییس جمهوری اوکراین برای سخنرانی در کنست پایان داد.

سفیر از رئیس مجلس نمایندگان به خاطر پاسخ استقبال از نامه وی و شفاف سازی و رد علنی اطلاعات نادرست منتشر شده در مطبوعات که ادعا می کند رئیس مجلس درخواست رئیس جمهور زلنسکی برای صحبت با اعضای کنست را رد کرده است، تشکر کرد.

زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین طی روزهای گذشته و آغاز جنگ چندین بار با نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل تماس تلفنی داشته و دولت اسرائیل تلاش کرد تا بتواند نقش میانجی را در جنگ روسیه با اوکراین ایفا کند که از سوی کرملین رد شد.