سازمان ملل با نادیده گرفتن خشونت فلسطینی، خواستار توقف تیراندازی اسرائیلی شد

سازمان ملل در بیانیه ای از اسرائیل خواستار گردید که از تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار مرزی با غزه خودداری ورزد، ولی سازمان ملل از حماس خواستار نگردید به تظاهرات خشونت آمیز علیه اسرائیل پایان دهد.

اسرائیل می گوید که شمار بزرگی از هلاک شدگان، افراد مسلح حماس و دیگر سازمان های ترور هستند که برای تعرض و انجام عملیات مسلحانه، به جدار مرزی اسرائیل نزدیک می شوند و اسرائل باید از خود دفاع کند.

در جریان اغتشاشات روز گذشته در نوار مرزی، سه جوان فلسطینی کشته شدند و بامداد امروز (شنبه) نیز یک تروریست فلسطینی در جریان عملیات نیروی هوایی اسرائیل از پای در آورد.

در بیانیه سازمان ملل از اسرائیل خواسته شده که از تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی خودداری ورزد.

سازمان ملل این واقعیت را نادیده گرفت که تیراندازی، تنها به سوی آنانی است که به جدار مرزی نزدیک شده و قصد ویران کردن آن را دارند تا بتوانند به خاک اسرائیل هجوم آورند.

فلسطینی ها اکنون چهار هفته است که هر روز آدینه به کنار مرز اسرائیل می آیند و به عملیات خشونت بار دست زده و اسرائیل را به نابودی تهدید می کنند.

این افراد شعار می دهند که می خواهند وارد اسرائیل گردیده و بر این کشور مسلط شوند.

اسرائیل با پخش اعلامیه ها بر فراز غزه، به اهالی هشدار داده بود که هرکس به جدار مرزی اسرائیل نزدیک شود، جان خود را به خطر خواهد انداخت.

در چهارهفته گذشته، جمعا ۴۱ فلسطینی در تظاهرات خشونت بار در مرز اسرائیل کشته شده اند. مقامات حماس می گویند که بیش از دو هزار نفر نیز آسیب دیده اند، که به احتمال زیاد، اکثریت قریب به اتفاق آن ها در نتیجه استنشاق گاز اشک آور به بیمارستان انتقال یافته اند.

برخی از فلسطینیان نیز با این شیوه خشونت بار تظاهرات مخالفت ورزیده و گفته اند که ادامه آن سودی برای فلسطینیان نخواهد داشت.

گفته می شود که خود سران حماس هم ناخرسند هستند از این که تظاهرات پرتلفات آن ها بازتاب مورد انتظار را در جامعه بین المللی نداشته است.

به گفته ناظران، حماس نه تنها نتوانسته از ابراز همبستگی هیچ کشور عربی یا اسلامی (جز حکومت ایران) برخوردار گردد، بلکه مورد انتقاد نیز قرار گرفته است.

سفیران ایالات متحده و بریتانیا در سازمان ملل، در مباحثات پریشب شورای امنیت، به صراحت گروه حماس در غزه را محکوم دانستند، زیرا کودکان و نوجوانان فلسطینی را به مَصافِ سربازان اسرائیلی می فرستد که کشته شوند تا حماس بتواند بهره برداری تبلیغاتی کند.

نیروی هوایی اسرائیل ناچار شد پیش از ظهر امروز (شنبه) علیه واحد دریای حماس وارد عملیات شود و دو قایق تهاجمی را هدف قرار دهد. در جریان این رویارویی نیز یک چریک فلسطینی هلاک شد.

شعار فلسطینیان در این تظاهرات “راه پیمایی بازگشت” می باشد. آن ها به صراحت می گویند که خاک اسرائیل به آنان تعلق دارد و قصد ورود به این کشور و تصرف آن را دارند.

گفته می شود که حماس قصد دارد روز آدینه دو هفته دیگر آخرین رشته تظاهرات را زیر شعار “راه پیمایی یک میلیون نفری” با شعار بازگشت و تصرف سرزمین اسرائیل برگزار کند. در تظاهرات جمعه های اخیر، بزرگترین آمار شرکت کنندگان، حدود ده هزار نفر بوده است.

 

یک دیدگاه

  1. ادعای فلسطینیها مبنی برمالکیت سرزمین اسرائیل هدفی بوده که از ابتدا دنبال میشده و طرح صلح یک ترفند برای اقتدار بیشتر تروریستهای فلسطینی و عقب نشینی اسرائیل بوده. مطمئن باشید که ایران فرمانده فلسطین است و به کمتر از نابودی کامل اسرائیل و نسل یهود در سراسر جهان راضی نمیشوند. مرگ بر مکرون و مرکل خائن حامی برجام

Comments are closed.