سامی عینی ورزشکار ایرانی قهرمان مسابقه کشتی رزمی شد، ولی هنوز همچنان در اروپا اجازه اقامت ندارد

ورزشکار ایرانی، سام عینی که در این هفته در یک مسابقه بین المللی نوعی کشتی آزاد به مقام قهرمانی رسید، در مصاحبه با رادیو پیام اسرائیل گفت که انتظار دارد از حمایت بیشتری از جانب هموطنان خود برخوردار شود.

سامی عینی که در رشته های متنوع کشتی و شاخه های آن سابقه طولانی قهرمانی دارد، در این مصاحبه گفت که در مسابقه قهرمانی کشتی رزمی که در شهر مانهایم آلمان برگزار شد و ورزشکاران چندین کشور جهان در آن شرکت کردند، توانست رقیب خود را در ظرف کمتر از سی ثانیه مغلوب کند و مقام قهرمانی را در وزن ۷۵ کیلوگرم نصیب خویش سازد.

سامی عینی که پس از محرومیت از ادامه مسابقات در داخل ایران به کشورهای دیگر رفت، اکنون در بلژیک به صورت پناهجو زندگی می کند ولی هنوز اجازه اقامت دائم به او داده نشده است. وی پیش از بلژیک، از دولت آلمان تقاضای پناهندگی کرد. ولی این تقاضا رد شد و هنگامی که ممکن بود به ایران تحویل داده شود، به بلژیک پناهنده شد، اما هنوز به او مقام پناهنده داده نشده است.

او گفت که از دولت بلژیک برای شرکت در این مسابقه در آلمان اجازه گرفته بود و ناچار شد با پرچم بلژیک روی صحنه شود، ولی در همان حال پرچم ایران را نیز در کنار پرچم بلژیک به دوش گرفت.

موقعیت اقامتی سامی عینی هنوز در خطر است و او تقاضای کمک دارد.

نسخه کامل مصاحبه تصویری در اختیار کاربران قرار دارد: