سخن کوتاه

رسانه های حکومتی در ایران با افتخار بسیار اعلام کردند که موشک فضاپیمایی که روز گذشته مورد آزمایش قرار داده اند و پرتاب آن با موفقیت انجام شده است، دارای ۹ ویژگی می باشد که در جهان صنعت و میدان موشک سازی جهان، بدیل و نظیر ندارد.
به راست یا دروغ بودن این ادعا کاری نداریم. ولی پرسش آن است که با این کارها، یعنی اعلام تولید موشکی که قادر به حمل ماهواره بوده و می تواند آن را در فضا قرار دهد، چه سودی برای رفاه مردم ایران دارد؟
وقتی در سیستان آب آشامیدنی وجود ندارد و در کردستان مردم از روی ناچاری به قاچاق کالا به شیوه کولبری پناه می برند و در تهران، مردم پشت بام خواب و زیرپله خواب می شوند، این همه موشک قد و نیم قد به چه کاری می خورد؟ کدام نان و آب برای مردم ایران می شود؟
آن ها مردم ایران را گرسنه نگاه می دارند تا بتوانند به بهانه فضانوردی، موشک های جنگی بسازند تا بتوانند کشورهای اروپایی را تهدید کند و علیه آن ها به زورگیری بپردازند.
نه علم برایشان مطرح است و نه به دنبال تامین رفاه مردم ایران هستند.

———————————————————————————————-

فرماندهان سپاه پاسداران، در روزهای اخیر با دلسوزی حیرت انگیز، دوباره از اسرائیل خواسته اند که تروریست های زندانی فلسطینی را آزاد کند، که مبادا در زندان کورونا بگیرند و خدای ناکرده، جانشان به خطر افتد.
نه نگران نباشند، زیرا امور پزشکی در اسرائیل در بالاترین سطح قرار دارد و تبعیضی بین زندانی تروریست و غیر تروریست نیست و همه آن ها در هفته های آینده واکسینه می شوند و تحت مواظبت کامل پزشکی قرار دارند.
ولی این دل سوزان سپاه پاسداران، آگاه هستند که در حکومت ایران، زندانیان سیاسی را که کورونا گرفته اند به سلول باز می گردانند که هم خودشان بمیرند و هم دیگر زندانیان را مبتلا سازند؟
چان تروریست فلسطینی، که در خطر نیست، در نظرشان عزیز است، ولی از دیدگاه آنان، یک ایرانی وطن پرست که به خاطر انتقاد از رژیم به زندان افتاده، باید جان به جان آفرین بسپارد؟