سخن کوتاه

تو گویی که گوشت و پوست و استخوان دست اندرکاران حکومت اسلامی ایران را با دروغ ساخته اند. آشکارا به مردم ایران دروغ می گویند و این یکی به آن یکی دروغ می گوید و شرم هم ندارند.
شاید بهترین نمونه این دروغپردازی ها جریان کورونا و خرید واکسن باشد. ولی می توانید جریان سرنگونی هواپیمای اوکراینی و هزاران مورد دیگر را به آن بیافزائید.
اما تازه ترین دروغپردازی، علت سفر باقر قالیباف به مسکو، به هدف دیدار با  پوتین است. قالیباف گفته بود که می رود پیام مهم رهبر انقلاب را به آگاهی پرزیدنت پوتین برساند. معلوم شد که پوتین از این دروغ آگاهی داشته و حاضر به دیدار با او نشده است. بعد به دروغ ادعا کردند که علت خودداری پوتین، رعایت مقررات کورونا بوده است. قالیباف در مقابل ادعا کرد که خود او بوده که مقررات ضد کورونای روسیه را نپذیرفته و حاضر به ملاقات نشده است.
حالا وزارت خارجه رژیم می گوید که اصلا، قالیباف حامل هیچگونه پیامی از جانب خامنه ای نبوده است. ولی معلوم نیست چرا دفتر رهبر معظم و بیت رهبری نسبت به این جریان سکوت کرده و هنوز یک کلمه نگفته است که آیا پیامی خطاب به پوتین فرستاده شده و یا فرستاده نشده است.
بزرگترین دستاورد قالیباف در این سفر آن بود که وزارت خارجه روسیه، خلیج فارس را خلیج عربی نامید تا به رژیم ایران دهن کجی کرده و یک بار دیگر نشان دهد که روسیه، فقط در فکر منافع خویش است و اگر رژیم ایران از روی یاس و انزوا، همه تخم مرغهایش را در سبد روسیه و چین می گذارد، بداند که چقدر بازنده این بازی خواهد بود.


امروز همگان می دانند که رژیم ایران در صحنه بین المللی با انزوای کامل روبرو شده و حتی یک کشور وجود ندارد که از سیاست های آن حمایت کند و یا به یاری و کمک این رژیم بیاید. کشورهای همسایه، همگی با رژیم ایران دشمن شده اند. اروپایی ها از این رژیم مایوس گردیده اند. آمریکا به آن ها می گوید که باید ازفتنه گری در جهان دست بردارند و برنامه های اتمی و موشکی خود را کنار گذارند، تا تحریم ها باطل شود.
انزوای سیاسی رژیم ایران در صحنه بین المللی، هر روز کامل و کاملتر می شود. ولی مسؤولان این رژیم، افرادی نیستند که از خودستایی دست بردارند و شکست را یک پیروزی جلوه ندهند. بشنوید آخرین سخنان گهربار سپاهی پیشین و حاضر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت را که امروز گفت: حکومت اسلامی ایران بر پانصد میلیون نفر در ۲۵ کشور جهان حکومت می کند این کشورها سالیانه هشتصد میلیارد دلار تجارت دارند.
چگونه است که حکومت ایران این چنین به آسانی بر ۲۵ کشور جهان و پانصد میلیون نفر جمعیت تسلط دارد که حجم مبادلات بازرگانی آن ها از هشتصد میلیارد دلار فراتر است؟
پاسخ آن است که همه کشورهای دنیا و حتی چین و روسیه و هند و ترکیه و عراق و افغانستان و پاکستان و ارمنستان، زیر بار تحریم های بین المللی که ایالات متحده آن را تحمیل کرده، داد و ستد بازرگانی با حکومت ایران را به صفر نزدیک کرده اند.
لطفا از محسن رضایی بپرسید که آن ۲۵ کشور و آن پانصد میلیون نفر جمعیت، در کره زمین است و یا نشانی آن را باید در کهکشان ها جستجو کرد؟