سخن کوتاه

انفحار در شبکه برق رسانی تاسیسات اتمی نطنز، سرشکستگی بزرگی برای حکومت بود که تا کنون ضربات سنگینی متحمل گردیده، که همگی به اسرائیل نسبت داده شده است. حالا محسن رضایی هم اعتراف می کند که اسرائیل با موفقیت به تهران آمده، اسناد اتمی را جمع کرده و به اورشلیم برده است. نه ماه پیش انفجاری در تالار مونتاژ سانتریفوژها رخ داد، محسن فخری زاده به هلاکت رسید و ده ها اقدام دیگر که برخی از آن ها هنوز افشاگری نشده است.
یک مقام ارشد حکومتی در ایران می گوید که انفجار در نطنز یک اقدام درخشان اسرائیل بود. نخست وزیر پیشین اسرائیل می گوید که مواد انفجاری از ده سال پیش در نزدیکی نطنز تعبیه شده بود – و مطالب دیگری در این زمینه که همه از زبونی سازمان حفاظت سپاه پاسداران و بیکفایتی وزارت اطلاعات رژیم حکایت دارد/ آن ها اکنون خواهان بازنگری کامل در سیستم پوسیده اطلاعاتی و امنیتی خود شده اند.
این واقعیت، موجب انتشار جوک های مختلف در شبکه های اجتماعی شده است. یک کاربر می نویسد: وزارت اطلاعات می آید و با فریبکاری، یک روزنامه نگار ایرانی مقیم خارج را می دزدد و به تهران می آورد و اعدام می کند و سپس این جنایت را به حساب پیروزی “سربازان گمنام امام زمان” می نویسد. ولی معلوم می شود که “سربازان گمنام حضرت موسی” در داخل ایران فعالیت و موفقیتی بس گسترده تر دارند.
یک کاربر دیگر می نویسد: حسین سلامی فرمانده زیاده گوی سپاه پاسداران، در دو مورد پیشین، اسرائیل را به نابودی تهدید کرده و حالا نوبت بار سوم است که این تهدید توخالی را تکرار کند. ولی گویا منتظر دستور جدید خامنه ای است که گفته است فرماندهان نظامی سکوت کنند و از تهدید جنگی علیه اسرائیل بپرهیزند که مبادا موجب خواری و سرافکندگی بیشترِ رژیم ایران گردد.