سخن کوتاه

آیا می دانستید که رژیم اسلامی ایران بزرگترین دموکراسی خاورمیانه است؟ پس، اگر قبول ندارید، سوریه بزگترین دموکراسی خاورمیانه است. باز هم اگر قبول ندارید، عراق و شاید ترکیه و احتمالا لبنان بزرگترین دموکراسی منطقه است.

این را ما نمی گوئیم بلکه شماری از دانشجویان دانشگاه یو سی ال ای در کالیفرنیا در پاسخ به یک پرسش خبرنگاری بیان کردند. از میان هر ده دانشجو که از او پرسیده شد دموکراسی واقعی در خاورمیانه در کدام کشور است، تنها یک دانشجو از اسرائیل نام برد. شاید این یک دانشجو نیز یهودی بود.

از سوی دیگر می شنویم که گروه های ترور فلسطینی بر دامنه فعالیت تبلیغاتی خود در دانشگاه ها و کالج های ایالات متحده گسترش داده اند و دائما علیه اسرائیل زهرپاشی می کنند و در توان مالی اسرائیل نیست که بتواند با دلارهای نفتی که در این راه هزینه میشود رقابت کند.

دولت اسرائیل بارها  نکوهش شده که توجه کافی به توضیح نظریات خود در کشورهای جهان ندارد و این واقعیت تلخی است که سیتز جویان و ستیز جویان از آن بهره برداری می کنند و مثلا سازمانی به نام بی دی اس برپا ساخته اند که هدفش توسعه تحریم علیه اسرائیل است و از جمله دانشگاه های جهان را تشویق می کند موسسات علمی و استادان دانشگاه های اسرائیل را مورد تحریم قرار دهند.

————————————————————————————————=

سی و سه سال پیش، هنگامی که روح الله خمینی مرد و می بایست فورا رهبر دیگری را انتخابت کنند و آن نشست پرتنش مجلس خبرگان برپا گردید، حجت الاسلام که توسط هاشمی رفسنجانی به عنوان رهبر آینده پیشنهاد شد، در واکنش گفت: «وای به حال ملتی که از روز ناچاری، مقام رهبری را به من پیشنهاد می کند».

یادتان هست که خامنه ای در آن هنگام، مقام رهبری را به طور موقت پذیرفت، ولی خیلی خوب عاشق این مقام شد و حتی هاشمی رفسنجانی را از سر راه خود برداشت و کوشید نظام ولایت مطلقه فقیه برپا سازد.

حالا حکایت آن هفت نفری است که خود را برای احراز مقام ریاست جمهوری نامزد کرده اند و به یاد سخنان خامنه ای افتادیم که باید به حال این ملت گریست.

بله باید به حال این ملت گریست که این گونه کوتوله های ححومتی می خواهند رهبری آن را به دست بگیرند.