سریال اسرائیلی “تهران” که برنده جایزه بین المللی “اِمی” شد چه پیامی به مردم ایران دارد

سریال تلویزیونی اسرائیلی به نام “تهران” که از تلاش اسرائیل به هدف نابود کردن تاسیسات اتمی رژیم ایران حکایت می کند، در مسابقه بین المللی بهترین سریال تلویزیونی به نام “امی” برنده جایزه نخست شد و این خبر در محافل هنری جهان بازتاب گسترده ای داشت.

در این سریال خیالی نشان داده می شود که چگونه “موساد” (سرویس امنیت خارجی اسرائیل) یک مامور دختر خود را به ایران می فرستد که ماموریت او از کار انداختن شبکه سراسری برق ایران به هدف فلج کردن دستگاه های رادار و امکانات دفاعی رژیم ایران است، به این هدف که جنگنده های اسرائیلی بتوانند بی آن که مورد شناسایی دستگاه های رادار سپاه و ارتش قرار گیرند خود را به حریم هوایی ایران برسانند و ماموریت بمباران تاسیسات را با کمترین تلفات انجام دهند.

در این سریال، ده ها تن هنرپیشگان ایرانی که در برون مرز زندگی می کنند نیز شرکت داشته اند و هنرپیشگان اسرائیلی که فارسی نمی دانستند با گذراندن دوره های آموزش زبان، بسیاری از مکالمات خود را به زبان فارسی انجام میدهند.

این سریال توسط یک کمپانی بین المللی آمریکایی خریداری شده که انحصار پخش آن را در اختیار گرفته است .

استقبال از این سریال هشت بخشی موجب شد که تهیه کنندگان آن بلافاصله به تهیه بخش های دوم و سوم آن بپردازند و قول می دهند که آن بخش ها نیز همچنان پرهیجان باشند.

درباره سریال “تهران” گفتگویی با آقای نوید طوبیان انجام دادیم که از هنرپیشگان این سریال و تهیه کننده دیالوگ های فارسی هنرپیشگان است و در چهار سال پیش ریاست بخش جدید فارسی نهاد صدا و سیمای اسرائیل را به عهده داشته است. این برنامه، شوربختانه کمتر از دو سال پس از آغاز به کار، به علت کمبود بودجه تعطیل شد.

نسخه کامل این گفتگوی دیداری در اختیار کاربران قرار دارد.