سه سال از درگذشت زنده یاد مانوک خدابخشیان گذشت.یادآوری:گفتگوی رادیو پیام اسرائیل با مانوک خدابخشیان

سه سال از درگذشت زنده یاد مانوک خدابخشیان،مفسر سیاسی و ورزشی و همچنین برنامه ساز رادیو و تلویزیون می گذرد.

مانوک خدابخشیان در ۴ اکتبر ۱۹۴۵ (۱۲ مهر ۱۳۲۴) در آبادان به‌دنیا آمد.وی دانش‌آموختهٔ دبیرستان رازی آبادان و تحصیل‌کردهٔ رشتهٔ ادبیات در دانشگاه اصفهان بود. او همچنین مبتکر برنامهٔ ورزش از نگاه دو بوده‌است.

وی یک مفسر پرتوان، تحصیلکرده، آگاه به مسائل روز فوتبال بود و در دههٔ پنجاه خورشیدی شیوهٔ تازه‌ای در تفسیر فوتبال را در تلویزیون بنا نهاد. او با مطالعات روز، شناخت دقیق، ارائهٔ آمار و ارقام دقیق و ارزیابی فنی در افزایش اطلاعات و آگاهی‌های مردم نقش چشمگیری داشت. مانوک خدابخشیان خیلی زود جایگاه خود را به‌عنوان یک مفسر بلامنازع در تلویزیون به‌دست‌آورد و مسئولین نیز مهم‌ترین مسابقات را به وی سپردند و وی نیز با تحلیل‌های حساب شده و اطلاعات ریز و غیرقابل دسترس، مردم را با فوتبال بیشتر آشنا کرد. مانوک خدابخشیان را مرد اول تفسیر فوتبال ایران نامیده‌اند.

مانوک خدابخشیان پس از تحمل یک حمله قلبی و سکته مغزی در وضعیت بحرانی قرار داشت و سرانجام ساعت ۱۱:۳۵ صبح روز جمعه ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۵ شهریور ۱۳۹۸) در سن ۷۳ سالگی در لس آنجلس درگذشت.

رادیو پیام اسرائیل چند هفته پیش از درگذشت مانوک خدابخشیان گفتگویی با او انجام داد که بمناسبت یادروز درگذشت او بار دیگر این گفتگو را بازنشر می دهیم و یاد و نام این روزنامه نگار و تحلیلگر برجسته سیاسی و ورزشی را که در میان نسل جوان با نام عمو مانوک معروف بود و از محبوبیت بالایی برخوردار بود گرامی می داریم.