شادی و تجمع مردم پس از قهرمانی پرسپولیس، به سرعت به اعتراض علیه حکومت تبدیل شد

شادی و تجمع مردم پس از قهرمانی تیم پرسپولیس در لیگ برتر، در تهران و شماری از شهرهای ایران، به سرعت، به صحنه اعتراضات علیه رژیم، همراه با شعارهای تند ضد حکومتی تبدیل شد که طبق معمول با برخورد نیروهای امنیتی مواجه گشت.

تیم فوتبال پرسپولیس، آدینه هشتم مردادماه، در هفته پایانی مسابقات لیگ برتر ایران، با نتیجه دو بر صفر،  تیم پیکان را شکست داد و برای پنجمین فصل پیاپی، به قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران رسید. هواداران این تیم پس از این پیروزی، برای ابراز شادمانی به خیابان‌ها ریختند.

در ویدئوهایی که در رابطه با اعتراضات شب گذشته، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» و «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه» شنیده می‌شود.

اعتراضات سراسری در ایران، از ۲۴ تیرماه در اعتراض به بی‌آبی در خوزستان شروع شد و به سرعت به سایر شهرها و استان‌های دیگر ایران سرایت پیدا کرد. از آن زمان تا کنون، مردم جان به لب آمده‌ ایران، در هر زمان و هر مکان که فرصت پیدا کرده‌اند، به طرزی بی‌سابقه‌‌ علیه حکومت و شخص خامنه‌ای شعار داده و نقرت و انزجار خود را از رژیم ستمگر ایران ابراز داشته‌اند. استمرار اعتراضات که رفته رفته به یک نبرد فرسایشی علیه رژیم تبدیل می‌شود، می‌تواند برای جمهوری اسلامی خطرناک باشد، چرا که روحیه ماموران امنیتی به مرور زمان تضعیف می‌شود و ضمن پایین آمدن توان حکومت برای سرکوب، امکان ریزش نیروهای امنیتی و سرکوبگر نیز بیشتر می‌گردد.

مجموعه فیلم‌هایی از شعارهای ضد حکومتی شب گذشته در تهران و شماری از شهرهای ایران: