شش تروریست فراری از زندان اسرائیل، هنوز دستگیر نشده اند. سازمان های ترور فلسطینی اسرائیل را تهدید کرده اند

تلاش گسترده و کم سابقۀ نیروهای امنیتی اسرائیل برای شناسایی و دستگیری شش تروریستی که از زندان گیلبوع در شمال اسرائیل گریخته اند همچنان ادامه دارد، ولی هیچ پیشرفتی هنوز به دست نیامده است.

این شش تن سپیده دم روز دوشنبه ( پریروز) با حفر یک دالان زیرزمینی توانستند از زندان بگریزند و تلاش برای دستگیری آنان هنوز نتیجه بخش نبوده است.

نیروهای امنیتی اسرائیل در ده ها نقطه کشور پست های بازرسی برپا ساخته اند و صدها اتومبیل پلیس از امنیت گردشگران اسرائیلی که در شمال کشور روزهای سال نو عبری را میگذرانند مستقر هستند.

پلیس اعلام داشت که ده ها خبر از شهروندانی که افراد مشکوکی را در جاده ها و یا زمین های کشاورزی گزارش کرده بودند، مورد بررسی قرار گرفت ولی سودی نداشت.

برخی رسانه ها نوشته اند که احتمال می رود دو تن از این فراریان توانسته باشند خود را به خاک اردن برسانند. ولی این خبر تایید نشده است.

پلیس اسرائیل یک آبادی عرب نشین در شمال اسرائیل را که در فاصله ده کیلومتری از زندان قرار دارد، به دقت مورد بازرسی قرار داد، ولی چیزی نیافت. نیروهای امنیتی، شماری از افراد خانواده های زندانیان فراری را که در کرانه باختری ساکن هستند، بازداشت کرده و مورد بازجویی قرار دادند.

در چارچوب عملیات احتیاطی، بخش اعظم زندانیان تروریست در زندان گیلبوع، به یکی دیگر از زندان های نزدیک انتقال یافتند و سلول چند تن بقیه نیز تغییر یافت. تروریست های زندانی با انتقال خود به یک زندان دیگر به مقاومت دست زدند، ولی در این تلاش شکست خوردند و برخی از آنان به سلول انفرادی انتقال یافتند.

همچنین، امروز یک تروریست زندانی، تلاش کرد آب داغ به روی یک زندانبان بپاشد، ولی نتوانست آسیبی برساند و بازداشت گردیده به زندان انفرادی انتقال یافت.

سازمان های ترور فلسطینی تهدید کرده اند که اگر اسرائیل به جان یکی از این زندانیان فراری آسیب برساند و یا او را هلاک کند، شدیدا مورد انتقام قرار خواهد گرفت. سران حماس و جهاد اسلامی تهدید کردند که برای انتقام جویی، هر راهی را مشروع می دانند و حتی حاضرند حملات موشکی علیه اسرائیل را از سر بگیرند. اسرائیل با بی اعتنایی به این گونه تهدیدهای تروریستی، به همه اقدامات لازم برای دستگیری فراریان و بازگرداندن آنان به زندان، ادامه خواهد داد.

نخست وزیر حکومت خودگردان فلسطین نیز که مقر او در شهر رام الله در کرانه باختری قرار دارد، تهدیدهای مشابهی به زبان آورد. ولی اسرائیل بی اعتنا به این تهدیدها به همه اقدامات لازم دست زده و می زند.