شهبانو فرح پهلوی در گفتگو با العربیه:امیدوارم روند تغییر رژیم ایران از داخل کشور شکل بگیرد

شهبانو فرح پهلوی، در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه «العربیه»،به وضعیت دشوار معیشتی و اقتصادی در ایران اشاره کرد و گفت: امیدوار است که روند تغییر رژیم  از داخل شکل بگیرد.

شهبانو که در برنامه «گفت‌وگوی اختصاصی» شبکه العربیه شکت داشتند، از انور سادات، رئیس‌جمهوری پیشین مصر و مردم این کشور برای میزبانی از محمدرضا شاه پهلوی پادشاه فقید ایران و خانواده او قدردانی کرد.

ملکه ایران، از عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری کنونی مصر نیز برای فراهم کردن فرصت سفر خانواده پهلوی به این کشور برای دیدار از آرامگاه پادشاه ایران تقدیر کرد.

شهبانو فرح پهلوی در این مصاحبه به وضعیت معیشتی مردم، فقدان آزادی، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه و کشتار در ایران اشاره کرد و گفتند:نسبت به امکان بروز تغییر از داخل این کشور خوشبین هستم.

ایشان همچنین ضمن تأکید بر این‌که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی خطری علیه کشورهای منطقه است، افزودند که شخص او با این‌که ایران تسلیحات هسته‌ای در اختیار داشته باشد، مخالف است.

ایشان در پاسخ به سوالی درباره نظام حکومتی آینده ایران گفت، او پادشاهی مشروطه را ترجیح می‌دهد، اما «مردم در این زمینه تصمیم می‌گیرند.»

ایشان همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال این‌که شاهزاده رضا پهلوی خود را در آینده به عنوان پادشاه ایران معرفی کند، گفتند: «مردم تصمیم می‌گیرند.» به گفته شهبانو فرح پهلوی، ولیعهد ایران «برای حفظ آزادی‌های عمومی، دموکراسی و حقوق زن در ایران مبارزه می‌کند.»

در بخش پایانی این مصاحبه، شهبانو فرح پهلوی نسبت به «حفظ تمامیت ارضی» ایران ابراز امیدواری کرده و مواضع جریان‌های سیاسی را که «جدایی‌طلب» توصیف کرد، مردود‌ تلقی کردند.