صابون شیر الاغ تایلندی کیلویی ۶۰۰ هزار تومان

در سایت‌های فروش آنلاین کالا در ایران، صابون شیر الاغ تایلندی با قیمت ۶۰ هزار تومان برای قالب ۱۰۰ گرمی به فروش می‌رسد.

به گزارش تجارت نیوز، “این روزها با کالاها و اجناسی مواجه می‌شویم که یا قیمت بالایی دارند، یا کارکردشان خاص است، یا با اسامی عجیبی به بازار ارائه می‌شوند. بارها شنیده‌ایم که الاغ فواید زیادی دارد از عنبرنسا که دود می‌شود گرفته تا شیر الاغ که کیلویی ۲۰۰ هزار تومان است و پنیرِ شیرِ خر که کیلویی چهار میلیون و ۵۰۰ هزارتومان است. حالا هم یکی دیگر از محصولات الاغ در فروشگاه‌هایی اینترنتی به فروش می‌رسد، کالایی متفاوت با نام صابون شیر الاغ تایلندی.”

به گزارش این سامانه خبری، نکته جالب این است که شیر الاغ، ماده اصلی این صابون است. قیمت شیر کیلویی ۲۰۰ هزار تومان است و وزن خالص صابون ۱۳۰ گرم، اگر برفرض محال حساب کنیم که ۱۰۰ گرم از این صابون ۶۰ هزار تومانی را شیر تشکیل داده باشد. یعنی سازندگان آن از فروش یک کیلوگرم از این صابون، شش‌صد هزارتومان به دست می‌آورند.

پس از صابون خرچنگ، اختاپوس و مار، اکنون نوبت به صابون شیر الاغ رسیده است. صابونی که قیمت آن از ۴۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۶۵ هزار تومان هم می‌رسد. از فواید این صابون ۱۳۰ گرمی، خاصیت مرطوب کنندگی و تعادل چربی پوست است.

تحارت نیوز می‌نویسد: «اما مسئله اصلی اینجاست که اولا چرا چنین محصولی باید در کشور تایلند تولید و وارد ایران شود؟ مگر ایران الاغ ندارد یا توان صابون سازی ندارد؟ چرا این محصولات باید از تایلند وارد شود؟مسئله دوم اینکه معمولا صابون‌های شست‌و‌شو همین کار را انجام می‌دهند و اینکه این صابون‌ها به صورت آنلاین به دست مشتری می‌رسد و هیچ تضمینی برای کیفیت محصول و اصالت کالا وجود ندارد».

محمدجواد نخعی، متخصص پوست و مو درباره این صابون‌ها به تجارت‌نیوز گفت: «این صابون‌ها بعضا دست ساز هستند، یا در داخل تولید می‌شوند و یا وارد می‌شوند، اما اساس ماجرا این است که کارکرد دارویی و درمانی ندارند و مانند همه صابون‌ها صرفا برای شست‌و‌شو استفاده می‌شوند».