صدها هزار اسرائیلی، در کنار هنرمندان خارجی در تل آویو، شب های شادی دارند

با آن که تب جنگی در خاورمیانه ادامه دارد، و سازمان های ترور فلسطینی ادعا می کنند که تا نابودی اسرائیل به نبرد مسلحانه ادامه خواهند داد و منطقه را به آشوب خواهند کشاند، در تل آویو پایتخت فرهنگی و گردشگری اسرائیل، صدها هزار نفر از اهالی و میهمانان خارجی، ایام خوشی را می گذرانند و در برنامه های هنری و موسیقی حضور می یابند.

این جشن کم سابقه در تل آویو، به مناسبت برگزاری مسابقات بهترین ترانه اروپایی می باشد که اروویزیون یا یوروویژن نامیده می شود و هنرمندان چهل و یک کشور جهان، که حدود نیمی از آنان غیراروپایی هستند، در آن شرکت کرده اند.

هوای نسبتا گرم تل آویو و بوی شور دریا که در فضا احساس می شود، موجب شده که هر شب ده ها هزار نفر از مردم، برای حضور در برنامه های موسیقی و مشاهده هنرامندان خارجی، به ساحل دریا بیایند.

مرحله نخست مسابقات یوروویژن، پریشب (سه شنبه) برگزار شد و مرحله دوم آن امشب (پنجشنبه) انجام می گیرد. در هر مرحله، ترانه های ده کشور به عنوان ترانه های برجسته برگزیده می شود که در مرحله نهایی شرکت کنند. بخش نهایی مسابقات، شامگاه روز شنبه (پس فردا) برگزار می گردد و چند صد میلیون نفر از مردم جهان، آن را با پخش مستقیم از تلویزیون، می توانند تماشا کنند.

در دو مرحله نیمه نهایی، خواننده پیروز اسرائیلی، خانم نتع برزیلای، که برنده مسابقه سال گذشته یوروویژن بود، به عنوان پیش درآمد به هنرنمایی پرداخت و حاضران را به وجد و شادمانی درآورد و در مسابقات پایانی شب یکشنبه، نوبت مادونا برجسته ترین خواننده پاپ جهان است که  به روی صحنه هنرنمایی کند. حضور او، بر رونق مسابقات می افزاید و شمار بیشتری از علاقمندان در سراسر جهان را به برابر صفحه تلویزیون می کشاند.

 

این جشن کم سابقه در تل آویو، به مناسبت برگزاری مسابقات بهترین ترانه اروپایی می باشد که اروویزیون یا یوروویژن نامیده می شود و هنرمندان چهل و یک کشور جهان، که حدود نیمی از آنان غیراروپایی هستند، در آن شرکت کرده اند

2 دیدگاه‌

  1. اسراییل شاد باش وشادی ات را هم با دیگر ملل قسمت کن. همیشه شاد وسرحال باشید وکیف ولذت دنیا را بدور از چشمهای حسود ونفرت انگیز این آخوندهای مذهبی افراطی ایرانی درصلح ودوستی طی کنید.

Comments are closed.