عرب اسرائیلی یک شهروند را با چاقو کشت. یک تروریست دیگر به هلاکت رسید

(عکس بالا: ایتامار بن گال در کنار همسر و چهار فرزندش در شب برگزاری عید حنوکا (جشن روشنایی و آزادی)

یک تروریست عرب با حمله به یک اسرائیلی غیرمسلح، او را با ضربات چاقو از پای در آورد و پا به فرار گذاشت، همزمان اعلام گردید که تروریست دیگری که ماه گذشته یک روحانی ۳۵ ساله اسرائیلی و پدر شش فرزند را با رگبار گلوله به قتل رسانده بود، در جریان رویارویی با نیروهای اسرائیلی که قصد دستگیری او را داشتند کشته شد.

این تروریست احمد  جرار نام داشت که ماه گذشته همراه با یک یا چند تروریست دیگر، یک شهروند اسرائیلی را در کرانه باختری، در نزدیکی آبادی محل سکونت او به قتل رساندند.

اسرائیل برای شناسایی و دستگیری تروریست ها به تلاش گسترده ای دست زد و هفته پیش خانه ای را در نزدیک شهر فلسطیین نشین جنین محاصره کرد. ولی بعدا معلوم شد که جرار یا در آن خانه نبوده و یا موفق به فرار شده است. اما او بالاخره شب گذشته به دام افتاد و در جریان رویارویی با سربازان هلاک شد.

در جریان عملیات هفته پیش نیز یک فلسطینی کشته شد که معلوم گردید تروریست مورد تعقیب نبوده است.

در عملیات شب گذشته، ماموران اسرائیلی پس از محاصره خانه، به جرار دستور دادند به صورت تسلیم از خانه بیرون آید. ولی او مجهز به مسلسل و نارنجک از خانه خارج شد و بلافاصله هدف قرار گرفت.

رئیس جمهوری اسرائیل و نخست وزیر با انتشار بیانیه هایی، موفقیت نیروهای امنیتی را در شناسایی این تروریست و نابود کردن او مورد تحسین قرار دادند. نخست وزیر در پیام خود نوشت که قول داده بود تروریست ها دیر یا زود، شناسایی و مجازات خواهند شد و این وعده، یک بار دیگر به حقیقت پیوست.

پرزیدنت روبی ریولین نیز در پیام خود نوشت: «یک بار دیگر نشان داده شد که ترور و سوء قصد به جان اسرائیلیان، مردم این کشور را از زندگی عادی باز نمی دارد و ترور نمی تواند ما را هراسناک سازد.

شهروند اسرائیلی که شامگاه روز گذشته در کنار جاده ای در کرانه باختری با ضربات چاقو از پای درآمد، یک مرد ۲۹ اسرائیلی به نام ایتامار بن گَل بود که عرقچین مذهبی روی سر داشت و معلم یک مدرسه مذهبی بود. او برای شرکت در میهمانی ختنه سوران یکی از خویشاوندانش در کنار جاده منتظر اتوبوس بود.

دوربین های مدار بسته در محل حادثه نشان داد که ضارب از تاکسی در کنار جاده پیاده شد، به آن سوی خیابان رفت و به شیوه ای غافلگیر کننده، به شهروند اسرائیلی حمله برد و ده ها ضربه چاقو به بدن او وارد آورد و پا به فرار گذاشت. او بلافاصله سوار اتومبیل دیگری شد که در انتظار او بود و از محل گریخت.

مقامات اطلاعاتی گفتند که فرد قاتل عبدالکریم عادل عاصی نام دارد و ۱۹ ساله است. او از یک مادر عرب اسرائیلی و یک پدر فلسطینی در شهر یافو در مجاورت تل آویو به دنیا آمده و در سال های اخیر خیابان خواب بوده است.

مقامات دولتی ابراز اطمینان کردند که این قاتل نیز به زودی دستگیر خواهد شد و محاکمه و مجازات خواهد گردید.

احمد جرار تروریستی که در عملیات دیشب نیروهای اسرائیلی هنگام دستگیری او کشته شد

 

3 دیدگاه‌

  1. از صمیم قلب از خداوند میخواهم که هر چه زودتر بین اعراب و اسرائیل صلح بر قرار گردد و این کشتارهای کور و بی هدف خاتمه یابد.

  2. اوستا بدون خون اومد تو ایران ولی این عربا برای وعده فتح ایران که خدا بهشون داده عجله داشتن با خون و شمشیر اومدن.به این سبک میگن عمریسم.ما همیشه سنتمون گفتار نیک پندار نیک کردارنیک بوده.ولی ایشون سنتشون پیدا کردن شرک دیگرانه که حتی شایدم درست باشه ولی وضوشون که گوششونو میمالن و مطابق قرآن نیست نمیبینن.برا همینم گوشمالی میشن.کشتنم که سنت قابیله خوب بلدن ۱۴۰۰ سال پیش از دستشون کشیدیم.۸ سالم اخیرن کشیدیم.صحبت کردنم در عین حال بلد نیستن.شما یهودیان را هم خدا نگه داره که اومدی تو منطقه بلکه جلوی این پسر عموتونو بگیرین

  3. نوبت به یهودیان که می رسد یا به یهودیان که می رسی یاد و ذکر به حال بسنده می کند و گذشته و آینده را یاد نمی کنی اگر قید زمان حال است فقط حال است یعنی زمان ثابت و سکون است اگر زمان ثابت است پس چگونه یهودیان در غیاب موسی عین زمان حال هستند یهودیان غیبت موسی را تجربه کردند ولی چگونه زمان حال حال است

Comments are closed.