علی خامنه ای:درگذشت دختر جوان(مهسا امینی) دل ما را هم سوزاند.این اغتشاش‌ها طراحی آمریکا و رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی بود

علی خامنه‌ای سرانجام پس از چندین روز سکوت نسبت به خیزش ملی ایرانیان بر علیه رژیم اسلامی واکنش نشان داد و مانند همیشه این خیزش ملی بزرگ و بی سابقه را به کشورهای خارجی و به گفته او دشمنان نسبت داد.

خامنه ای که در روزها و هفته های گذشته احتمال مرگ او در سطح گسترده ای قوت گرفته بود  صبح امروز (دوشنبه) در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح شرکت کرد و بخش زیادی از سخنرانی خود را به وقایع اخیر اختصاص داد.

خامنه ای با اشاره به حوادث اخیر گفت: با صراحت می‌گویم این حوادث طراحی امریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آنها است. مشکل اصلی آنها با ایران قوی و مستقل و پیشرفت کشور است. ملت ایران در این حوادث کاملاً قوی ظاهر شد و در آینده نیز هر جا که لازم باشد، شجاعانه وارد میدان خواهد شد.در این حوادث بیش از همه به سازمان انتظامی کشور و به بسیج و به ملت ایران ظلم شد. البته ملت ایران در این حادثه نیز همچون حوادث دیگر کاملاً قوی ظاهر شد و در آینده هم به همین صورت خواهد بود.

خامنه ای در ادامه گفت:در این حادثه‌ای که پیش آمد، دختر جوانی درگذشت که دل ما هم سوخت اما واکنشِ به این حادثه که بدون تحقیق و بدون اینکه امر مسلّمی وجود داشته باشد، عده‌ای بیایند خیابانها را ناامن کنند، قرآن آتش بزنند، حجاب از سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه و خودروی مردم را به آتش بکشند، یک واکنش عادی و طبیعی نبود.

خامنه ای در حالی مرگ دردآور مهسا(ژینا)امینی را درگذشت نامید که او به دست نیروهای سرکوبگر رژیم به قتل رسید.

علی خامنه ای خیزش ملی ایرانیان را برنامه ریزی شده دانست و گفت:اگر قضیه این دختر جوان هم نبود، بهانه دیگری به‌وجود می‌آوردند تا امسال در اول مهر، در کشور نا امنی و اغتشاش ایجاد کنند.