فاش شد: اسرائیل برای کشف تونل های حماس آزمایشگاه مجهز برپا کرده است

مقامات ارتش اسرائیل می گویند که هنوز تونل هایی توسط حماس در حال حفر است که آن ها هم به موقع خود شناسایی و منهدم خواهد شد. این مقامات گفتند که اوضاع را با هشیاری زیر نظر دارند و کشف پنجمین دالان زیرزمینی حماس، که روز گذشته اعلام شد، کلام آخر نبوده و هنوز رویدادهایی در راه است.

در گزارش روز گذشته (یک شنبه) آمده بود که دالان کشف شده، عمیق ترین و طولانی و مجهزترین تونلی بوده که حماس مشغول حفر آن بود و تا فاصله چند متری به داخل خاک اسرائیل نیز رسیده بود.

آگاهان می گویند که با دستگاه های تکنولوژی پیشرفته ای که اسرائیل ابداع کرده و اقدامات دیگری نیز که در طول خطوط مرزی با غزه اتخاذ شده، سیاست راهبردی حماس در رویارویی با اسرائیل و آسیب رساندن به این کشور به بن بست رسیده است.

حفر هر تونل ماه ها به درازا می کشد و چند میلیون دلار هزینه دارد.

ارتش اسرائیل فاش ساخت که از دو سال پیش، در تلاش برای شناسایی و انهدام تونل های جنگی حماس، آزمایشگاه ویژه ای برپا شده که در آن مهندسین، فیزیک دانان، زمین شناسان و ماموران اطلاعاتی همکاری می کنند و با شیوه های نوین، و حتی معاینه و بازرسی نمونه های خاک، حفر تونل ها را شناسایی می کنند و می کوشند مسیر آن ها را بیابند. چنین شیوه ای در هیچ کشور دیگر جهان همانند ندارد.

با افشای فعالیت این آزمایشگاه، احتمال می رود که تلاش حماس برای نبرد با اسرائیل از طریق دالان های زیرزمینی، به کلی خنثی می شود.

پنجمین تونلی که روز گذشته کشف آن اعلام گردید، نه تنها عمیق ترین بود، بلکه “شاه تونل” محسوب می گردید، زیرا به شیوه ای حفر شده بود که تونل دیگر نیز بتواند به آن مرتبط شود.

حماس در سال های پیش از استراتژی تونل ها، کوشیده بود از طریق پرتاب موشک و راکت به سوی نواحی مسکونی اسرائیل، زندگی مردم این کشور را فلج کند. ولی پس از ساخت سامانه ضد موشکی به نام “گنبد آهنین”، این استراتژی حماس نیز خنثی شد.

ژنرال ایام تَمیر فرمانده سپاه جنوب در ارتش اسرائیل، در دیدار با روسای شهرک های پیرامونی نوار غزه، به آنان گفت که ارتش با کشف این تونل، کار را تمام شده نمی داند و همچنان هشیار و آماده، نقشه ها و توطئه های آینده گروه های ترور از غزه را نیز خنثی خواهد کرد.

در همان حال که حماس سرمایه های کلانی را همچنان صرف حفر تونل های جنگی و به راه انداختن تظاهرات خونین می کند، تا شاید به آرزوی خود برای تسلط بر اسرائیل عملی سازد، وضع معیشتی در غزه در حدی وخیم شده که کارشناسان سازمان ملل می گویند که بزودی غزه به ناحیه ای غیرقابل سکونت مبدل خواهد شد.

گروه تروریستی حماس طی ده سال و اندی که بر غزه مسلط است، تمام کوشش خود را مصروف مبارزه با اسرائیل و تدارکات جنگی علیه این کشور ساخته و از رسیدگی به حال مردم و بهبود وضع معیشتی آنان کاملا غافل شده است – در حدی که امروز فقر و گرسنگی بر آن سرزمین حاکم است و بیماری ها افزایش یافت و آب سالم برای آشامیدن وجود ندارد و تامین برق نیز بیشتر از چند ساعت در روز نیست.

شکاف فزاینده بین فتح و حماس هم بر نگون بختی فلسطینیان افزوده است – در حدی که حکومت خودگردان به رهبری محمود عباس، تامین هزینه خرید گازوئیل برای نیروگاه های برق غزه را متوقف ساخت و هنگامی که نخست وزیر حکومت خودگردان به غزه آمد تا یک دستگاه تطهیر فاضلاب را که با هزینه آن حکومت در غزه ساخته شده است بگشاید، مورد سوءقصد قرار گرفت، ولی جان سالم به در برد.

برخی مقامات سازمان ملل می گویند که محاصره دریایی – زمینی اسرائیل علیه غزه یکی از عوامل اصلی بحران انسانی در آن سرزمین است. ولی این محاصره به علت آن است که حماس در ارتباط با جهان آزاد، موجب رخنه یابی عوامل تروریستی، و به ویژه ماموران حکومت اسلامی ایران به غزه می شود.

گفتنی است که کشور مصر نیز که در گذشته حامی اصلی اهالی غزه بوده، از هنگام تسلط حماس بر غزه، آن جا را مورد محاصره زمینی قرار داده است.

به دستور پرزیدنت ترامپ، ایالات متحده نیز ماه گذشته قسمت عمده کمک مالی خود به اهالی غزه را متوقف ساخت زیرا به این نتیجه رسید که آن پول ها ، به جای آن که به مصرف ابادانی برسد، صرف عملیات تروریستی می شود

یک دیدگاه

  1. قطعا با تکیه بر مهارت نیروهای متخصص و توان علمی بالای دانشمندان اسرائیلی بزودی تمام تونلهای شیطانی گروهک تروریستی حماس شناسایی و منهدم میشود و بزودی زود این گروهک جعلی و جنایتکار به سزای اعمال خود و ظلمی که بر مردم غزه روا داشت و دارد خواهد رسید

Comments are closed.