فرماندهان سپاه پاسداران همچنان ادعا می کنند که تهدیدهای آمریکا توخالی است و رژیم ایران به تعرض ادامه خواهد داد

فرمانده سپاه پاسداران سپاهی حسین سلامی دوباره زبان به تهدید علیه ایالات متحده گشود و گفت که اگر به هدف های ایرانی حمله شود، سپاه پاسداران به مقابله به مثل خواهد پرداخت. سلامی گفت که به واحدهای نظامی سپاه دستور داده است که اگر خود را در خطر احساس کردند، و امنیت کشتی های ایرانی را در خطر دیدند، باید نیروهای دریایی آمریکا را هدف قرار دهند. واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در برابر سخنان پرزیدنت ترامپ، چنبه تهدید مستقیم داشت. عباس موسوی در سخنان خود در این زمینه گفت: «مبادا آمریکا کاری کند که ایران را به خشم آورد».

سامانه خبری “سپاه نیوز” ارگان سپاه پاسداران نوشت که سپاهی حسین سلامی به همه واحدهای نیروی دریایی سپاه دستور داده که اگر امنیت آن ها و یا کشتی های ایرانی مورد تعرض ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس قرار گیرد، آن ها حق دارند برای دفاع از خود به آتش دشمن پاسخ گویند.

در رابطه با ایجاد مزاحمت از جانب یازده شناور سپاه پاسداران علیه ناوهای آمریکایی، سپاه پاسداران ادعا می کند که علت این امر، تلاش رزمناو آمریکایی در بازجویی از مقصد یک کشتی ایرانی بوده است. ولی مقامات آمریکایی به این ادعا پاسخی نگفته اند.

یکی از ماموریت های ناوگان دریایی آمریکا، جلوگیری از قاچاق جنگ افزارهای غیرقانونی به ایران است.

پرزیدنت ترامپ گفته بود که ناوگان آمریکایی دستور دارد اگر مورد تعرض شناورهای سپاه پاسداران قرار گرفت، به سوی آن ها شلیک کند و آن ها را منهدم سازد.

سپاهی سلامی در واکنش به پرتاب ماهواره جاسوسی نور به فضا آن را موفقیت بیشتری برای تقویت نیروی دفاعی رژیم نامید. فرمانده سپاه پاسداران گفت: «این امر ادامه موفقیت در توسعه قلمرو و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است.

حکومت اسلامی ایران، به گفته فرماندهان سپاه، اگر دارای یک نیروی نظامی قدرتمند باشد، کشورهای خارجی جرات حمله نخواهند داشت.

سپاهی امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران نیز با خودستایی خاص افراد این نیرو، ابراز اطمینان کرد که ایالات متحده جرات حمله نخواهد داشت و سپاه پاسداران در رویارویی ها همیشه پیروز خواهد بود.

در برخی منابع خبری آمده بود که حکومت ایران قصد حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد را از قبل به دولت عراق اطلاع داده بود که بی تردید به آگاهی ایالات متحده نیز رسانده شد و در نتیجه، ارتش آمریکا به اقدامات به موقع دست زد و تلفات جانی به نیروهای آمریکایی وارد نیامد. با استناد به این خبرها، ادعای حاجی زاده در مورد این که قصد داشتند در صورت وقوع عملیات نظامی انتقام جویانه ایالات متحده، به طور همزمان چهارصد هدف نظامی آمریکایی را نابود کنند، نوعی رجزخوانی و خودبزرگ بینی بوده است

حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود ادعا کرد که وقتی پرزیدنت ترامپ تهدید کرد که ۵۲ مکان فرهنگی در ایران را هدف حمله نظامی قرار خواهد داد، منظورش محل سکونت علی خامنه ای و اطراف آن بوده است

یک دیدگاه

  1. ترامپ و نتانیاهو شعار زیاد می دهند…. نتانیاهو می گفت: کرانه باختری را ضمیمه اسرائیل می کنم در اولین روز دولتم…. حالا عقب نشینی کرده…. ترامپ هم همینطوره تهدیدات توخالی… می گفت: ایران موشک بزنه به پایگاه نظامی…ما ۵۲ هدف ایران را نابود می کنیم… ولی همش دروغ بود..

Comments are closed.