فوری/منابع اسراییلی:انفجارهای پی در پی در شهرهای مختلف ایران.رژیم:حمله پهپادی به مجتمع کارگاهی وزارت دفاع اصفهان

به دنبال گزارش‌ها درباره شنیدن شدن صدای انفجارهای مهیب در اصفهان، وزارت دفاع ایران بامداد یکشنبه نهم بهمن در بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یکی از مجتمع‌های کارگاهی این وزارت‌خانه در اصفهان خبر داد.

وزارت دفاع ایران می‌گوید این حمله شامگاه شنبه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ به یکی از مجتمع‌ های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و یکی از این پهپادهای مهاجم توسط پدافند هوایی رهگیری شد.

این بیانیه می‌افزاید٬ این حمله پهپادی «ناموفق» تلفات جانی نداشته و« آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد» کرده است.

این در حالی است که در پی شنیده شدن صدای انفجار مهیب در شهر اصفهان، صداوسیمای جمهوری اسلامی اعلام کرد:«این انفجار در یکی از مراکز مهمات‌سازی وزارت دفاع روی داده است» و همزمان مدیرکل بحران استانداری اصفهان گفت که علت شنیده شدن صدای انفجار «در دست بررسی است».

محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان، نیز با اعلام این‌که «صداهای انفجار» در اصفهان مربوط به یکی از مراکز وابسته به وزارت دفاع بود٬ اظهار داشت: «در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این صداها به علت انفجار در یکی از مراکز نظامی وابسته به وزارت دفاع بوده است.»

محمدرضا جانثاری اضافه کرد: «چند صدای انفجار در شهر اصفهان» شنیده شده و «منجر به ترس مردم شده است».

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان هم تصریح کرد این انفجارها «تلفات جانی نداشته اما ارزیابی خسارات در دست بررسی است».

خبرگزاری دولتی ایرنا هم به نقل از شاهدان عینی می‌گوید این انفجار در یکی از صنایع دفاعی وابسته به وزارت دفاع در خیابان خمینی اصفهان روی داده است.

کانال‌های تلگرامی که خبرهای شهر اصفهان را پوشش می‌دهند، با تاکید بر «شنیده شدن صدای چند انفجار مهیب» می‌گویند که صدای این انفجارها «در محدوده خیابان خمینی،عاشق‌آباد و شهرک کوثر» اصفهان شنیده شده است.

این منابع خبری محلی تاکید کردند که «صدای انفجارها تا کیلومترها دورتر نیز شنیده شده است.»

در حالی که تصاویر حاکی از وقوع حریق گسترده و خسارات بسیار دارد، این وزارتخانه مانند همیشه با دروغ‌پراکنی ادعا کرده که حملات را خنثی کرده و تنها سقف یکی از ساختمان‌ها آسیب جزئی دیده است!

برخی گزارش‌ها حاکی از شنیده شدن صدای انفجار در ملارد است

طی ساعات اخیر انفجارهایی در کارخانه مهمات اصفهان و شهر صنعتی تبریز رخ داده و همچنین صدای انفجار مهیب در همدان نیز شنیده شده است.

تا این لحظه، وزارت دفاع رژیم فقط حمله پهپادی به کارخانه مهمات‌سازی اصفهان را تایید کرده است.

اکانت اسراییلی “الف” که به انتشار اخبار فوری اسرائیل می‌پردازد، با انتشار دو توییت، علاوه بر تایید اخبار انفجار در اصفهان، کرج و آذرشهر تبریز، خبر وقوع انفجار در همدان را نیز تایید کرد.