محافل سیاسی اسرائیل از انتصاب مایک پمپئو به وزارت خارجه استقبال کردند

محافل سیاسی در اسرائیل از تصمیم پرزیدنت ترامپ برای انتصاب مایک پومپِنو به وزارت امور خارجه، به جای رکس تیلرسون که روز گذشته به طور ناگهانی برکنار شد، ابراز خشنودی کردند و وزیر خارجه جدید را یک دوست واقعی اسرائیل دانستند و گفتند که انتظار می رود پومپئو سیاست قاطعانه تری علیه حکومت اسلامی ایران در پیش گیرد.

در حالی که ارزیابی شده بود که تیلرسون با خروج ایالات متحده از برجام مخالف است، پومپئو همانند پرزیدنت ترامپ، برجام را یک توافق بد می داند که یا باید کاستی های آن جبران شود و یا آن که باطل گردد.

همچنین ارزیابی می شود که در آستانه دیدار احتمالی بین پرزیدنت ترامپ و رهبر کرده شمالی کیم ایل جون، انتصاب فردی مانند پمپئو با سابقه نظامی و امنیتی درخشانی که دارد، موضع پرزیدنت ترامپ را قاطعانه تقویت خواهد کرد.

سفیر پیشین اسرائیل در ایالات متحده، مایکل اُورِن، که در دولت کنونی سمت معاونت وزیر را دارد، در واکنش به انتصاب پومپئو او را یک دوست اسرائیل لقب داد و تائید کرد که وی یکی از مخالفان برجام است.

مایک اورن گفت که اکثر وزیران خارجه پیشین ایالات متحده با اسرائیل اختلاف نظرهای اساسی داشتند، ولی وزیر خارجه جدید با اسرائیل همخوانی بیشتری دارد.

سفیر پیشین گفت که هنوز شمار زیادی از کارمندان وزارت خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، افرادی هستند که گرایش های عربی دارند و بسیاری از آن ها امیدوارند که در آینده به عنوان سفیر ایالات متحده به یکی از کشورهای عربی فرستاده شوند.

به گفته او، رکس تیلرسون برای تغییر این کارمندان به اقدام جدی دست نزد

3 دیدگاه‌

  1. شاه نعمت الله ولى رهبر دراویش گنابادى در ۸۰۰ سال پیش در کتاب شعر خودش از روى کار آمدن حکومت ۴۰ ساله آخوندها در ایران سخن گفت و امروز TRUMP با خارج کردن آمریکا از توافق برجام مى خواهد سرنگونى حکومت آخوندهاى ایران را توسط شورش هاى اقتصادى بسیار سنگین در کمتر از ۲ ماه قطعى کند و این یعنى TRUMP دارد سخن شاه نعمت الله ولى یعنى سرنگونى حکومت آخوندهاى ایران در ۴۰ سالگى عُمر حکومت آخوندهاى ایران را قطعى مى کند .
    براستى شاه نعمت الله ولى چگونه در ۸۰۰ سال پیش از روى کار آمدن حکومت ۴۰ ساله آخوندها در ایران خبر داشت ؟
    باید مجسمه شاه نعمت الله ولى را در تمام شهرهاى ایران از طلا بسازند براستى شاه نعمت الله ولى رهبر دراویش گنابادى نابغه علم عرفان در تمام دوران هاى تاریخ ایران است .
    روحش شاد و یادش گرامى باد .

  2. درود بر اسرائیل و لعنت بر فلسطین درود بر اسرائیل و لعنت بر آیت الله خامنه ایى درود بر اسرائیل و لعنت بر سید حسن نصرالله درود بر اسرائیل و لعنت بر روسیه درود بر اسرائیل و لعنت بر آیت الله خمینى .

Comments are closed.