محمود عباس از کشورهای اروپایی می خواهد “کشور مستقل فلسطین” را به طور دسته جمعی به رسمیت بشناسند

 

رئیس حکومت خودگردان فلسطینی که حاضر نشده با معاون رئیس جمهوری ایالات متحده، در سفر کنونیش به اسرائیل دیدار کند، به بروکسل رفته تا از کشورهای اروپایی بخواهد او را در برابر اسرائیل و ایالات متحده تقویت کنند و پشتیبانی قاطع تری از فلسطینیان

به عمل آورند. منابع سیاسی فلسطینی می گویند: عباس از کشورهای اروپایی می خواهد که به طور دسته جمعی کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسند و حکومتی را که هنوز وجود ندارد، به عنوان عضو کامل در سازمان ملل بپذیرند.

آگاهان سیاسی در اورشلیم بعید می دانند که اروپائیان به این خواست رئیس حکومت خودگردان پاسخ کاملا مثبت بدهند، زیرا آن ها می دانند که چنین اقدامی، ضربه مرگ را به تلاش های صلح وارد خواهد ساخت.

اسرائیل گفته است که تلاش فلسطینیان برای شوراندن کشورهای دیگر جهان علیه اسرائیل، سودی به حالشان نخواهد داشت و مانع پیشبرد صلح خواهد شد، زیرا نشان خواهد داد که فلسطینیان مایل به همزیستی با اسرائیل نیستند و تنها خواست آنان پیشبردن هدف های خویش بدون توجه به نیازها و حقوق مردم اسرائیل است.

ریاض المالکی وزیر خارجه حکومت خودگردان به خبرنگاران گفت که محمود عباس در دیدار با وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از آنان خواهد خواست که به طور دسته جمعی فلسطینیان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسند.

المالکی گفت که اروپائیان باید در واکنش به سیاست جدید پرزیدنت ترامپ به چنین اقدامی دست بزنند.

این سخنان در حالی بیان می شود که رکس تیلرسون وزیر خارجه ایالات متحده دیداری با وزیران خارجه کشورهای اروپایی داشت و در آن از جمله پیرامون مساله فلسطینی ها و پشت کردن محمود عباس به ایالات متحده سخن گفت.

قرار است که محمود عباس در دیدارش از مقر اتحادیه اروپا در بروکسل، با وزیران خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه و در راس آن ها خانم فدریکا موگرینی سرپرست سیاست خارجی اتحادیه ناهار صرف کند. این ناهار در چارچوب ملاقات ماهیانه وزیران خارجه کشورهای اروپایی صرف خواهد شد.

ماه گذشنه، میهمان وزیران خارجه اتحادیه اورپا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بود.

محمود عباس در سخنرانی شدید اللحن هفته پیش خود، که در آن پرزیدنت ترامپ را “خانه خراب” نامید، از جمله تهدید کرد که اگر فلسطینیان به خواسته های خود نرسند، ممکن است پیمان صلح اوسلو را باطل کنند.

این پیمان ۲۵ سال پیش، به دنبال گفتگوهای محرمانه نمایندگان اسرائیلی و فلسطینی در اوسلو پایتخت نروژ به دست آمد که به موجب آن، اسرائیل امکان داد که حکومت خودگردان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن برپا شود و مذاکرات طرفین برای رسیدن به صلح نهایی جریان یابد.

به موجب این پیمان، فلسطینی ها تعهد کرده بودند که از این پس از ترور برای رسیدن به هدف های سیاسی خود دست بردارند و آن ها را در مذاکرات مسالمت آمیز مطرح سازند. ولی یاسر عرفات رهبر آن زمان فلسطینی ها به این تعهد پشت کرد و عملیات تروریستی فلسطینی هنوز همچنان ادامه دارد و تا کنون موجب قتل چند هزار نفر اسرائیلی و فلسطینی گردیده است.

 

3 دیدگاه‌

  1. آمریکا اورشلیم را به پایتختی اسرائیل به رسمیت شناخت
    اروپا فلسطین را به رسمیت بشناسد

    ایران: قدم به قدم تا کربلا

    ایران : قدم به قدم تا حرم

  2. بیا این عربا ذاتا خیانت کارند ببین اینا این همه نون نمک اسراییلو خوردن باز دوباره خیانت کردند اینا به پیامبر خودشونم خیانت کردند بابا حضرت محمد گفت دست از سر یهودیا بردارین این مکه قبله شما باز مثل کنه چسبیده به اورشلیم.اوناییشونم که تو پارلمان اسراییل تو نازو نعمت بودن باز خیانت کردن.نمیخان قرآنو قبول کنند چرا چون تو قرآنم سندیت تورات وامامت تورات اومده.آخر تا این عربای آشغال کارو به خونو خونریزی نکشونن ول کن نیستن.از همون اول که یهودیا گفتن با زبون خوش این ۵۱ درصد سهم ما این ۴۹ درصدم سهم شما کنار نیومدن هنوز داره مثل گاو یا الاق لجبازی میکنه همین ۲۰ درصدم زیاده برا آشغالایی مثل شما.آیه وضو تو قرآنو صاف انکار میکنه میگه عثمان درست وضو گرفت ولی ما یه جورایی رو بحث توسل دیدیم حق با اونه با حق کنار اومدیم.

  3. فریب عباس را نخورید زیرا هیچ تفاوتی بین حماس و عباس و داعش و حزب اله لبنان و بوکو حرام نیست و همگی برای بشریت خطری بزرگ هستند و تمام ازادیهای افراد را محدود و منتقدان را با خشونت نابود میکنند. در جهان نباید کشوری بنام فلسطین ایجاد شود مگر اینکه بخواهید اسرائیل را نابود کنید و تمم منطقه را در اختیار تروریسم ایرانی قرار دهید. بگذارید اسرائیل بعنوان ترمز ایران در منطقه باقی بماند و هرگز به خواسته های فلسطینیها توجه نکنیدصلحی در کار نیست فریب نخورید.مکرون و مرکل از مزدوران ایران و حامیان تروریسم وفلسطین مستقل هستند

Comments are closed.