مقام ارشد آمریکایی:احتمال دستیابی به توافق ظرف چند روز آینده،گمانه‌زنی‌های بسیار زودرس است

‏یک مقام ارشد آمریکایی می گوید:اظهارات مقام‌های ایران و برخی از مذاکره‌کنندگان اروپایی مبنی‌بر احتمال دستیابی به توافق ظرف چند روز آینده، گمانه‌زنی‌های بسیار زودرس است.

‏این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود می گوید: ایران و آمریکا به بازگشت به برجام نزدیک هستند اما چند مسئله حل نشده دشوار باقی مانده است.

‏به گزارش رسانه‌های حکومتی، علی باقری‌کنی، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی در مذاکرات وین، شامگاه چهارشنبه در سفری کوتاه راهی تهران خواهد شد.

‏همچنین یک مذاکرات‌کننده ارشد دولت بریتانیا از دیدار با علی باقری‌کنی پیش از بازگشت این مقام جمهوری اسلامی به تهران خبر داد.

‏در همین باره رسانه‌های حکومتی، گزارش دادند که بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی جهت انجام رایزنی‌های فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده است.

با وجود مخالفت های گسترده از جانب نمایندگان کنگره و سنای ایالات متحده از هر دو حزب و همچنین دولت اسراییل اما به نظر می رسد که دولت بایدن مصمم است به هر صورت که شده به یک توافق حتی کوتاه مدت با رژیم اسلامی دست یابد.

مخالفان توافق دوباره با رژیم اسلامی این نگرانی را ابراز می دارند که رژیم اسلامی حامی اصلی ترور و خشونت در منطقه خاورمیانه و سراسر جهان است و با برداشته شدن تحریم ها رژیم اسلامی جان تازه ای خواهد یافت و این به معنای ترور و خشونت و جنگ بیشتر در منطقه است.

روز گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل در اظهار نظری گفت که توافق جدید با رژیم اسلامی یعنی جنگ پشت جنگ در خاورمیانه.

با این وجود مقام های دولت بایدن از دست یافتن به توافق جدید با رژیم اسلامی ابراز خرسندی می کنند.