مناظره منشه امیر با منصور فرهنگ در ایران اینترنشنال درباره جنگ ارتش اسراییل با گروه تروریستی جهاد اسلامی

دکتر منصور فرهنگ و آقای منشه امیر در مصاحبه مشترکی که از تلویزیون ایران اینترنشنال پخش شد، متفقا بر این ارزیابی انگشت گذاشتند برپایه اینکه عمدۀ قربانیان درگیری روزهای اخیر گروه تروریستی جهاد اسلامی فلسطین علیه اسرائیل، زنان و کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در غزه بوده اند.

دکتر منصور فرهنگ گفت که سرکردگان جهاد اسلامی آزادی فلسطین، عامل اجرای سیاست های حکومت ایران هستند و به جان مردم خود توجهی ندارند.

آقای منشه امیر در رابطه با این سخنان گفت که یک چهارم از حدود ششصد موشکی که از غزه به سوی نواحی مسکونی اسرائیل شلیک شد و هدف آن کشتن شهروندان اسرائیلی بود، در داخل خود غزه به زمین افتاده و منفجر شده و باعث هلاکت زنان و کودکان و غیرنظامیان شده است.

آقای امیر گفت که شماری از موشک هایی که ساخت ایران بوده و در اختیار جهاد قرار گرفته نقص فنی داشته و هنگام شلیک به سوی اسرائیل، در خود غزه سقوط کرده است.

دکتر منصور فرهنگ گفت که راه پایان بخشیدن به نواع فاجعه بار، برپایی کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل، از طریق توافق اسرائیل با محمود عباس است. آقای منشه امیر در ارزیابی خود گفت که متاسفانه در بین فلسطینی ها یک رهبر پرقدرت وجود ندارد که بتوان با او به توافق رسید و اطمینان حاصل کرد که فلسطینیان در آینده می تواند زندگی مسالمت آمیزی را در کنار اسرائیلی برقرار سازند. آقای امیر توضیح داد که از یک سو حماس در غزه تسلط دارد و از نابودی اسرائیل سخن می گوید و جهاد اسلامی که مزدور حکومت ایران است، همین هدف را دنبال می کند و در کرانه باختری نیز محمود عباس از قدرت چشمگیری برخوردار نیست و حماس و جهاد اسلامی مرتبا در آن سرطمین قدرت بیشتری به دست می آورند.

نسخه کامل این گفتگو در اختیار کاربران قرار دارد: