منشه امیر: «اگر جنگی بین رژیم ایران و کشور اسرائیل رخ دهد، احتمالا جنگ سایبری خواهد بود»

در یک مصاحبه خبری کوتاه با تلویزیون ایران اینترنشنال که در رابطه به حملات سایبری اخیر و هشدارهای نخست وزیر اسرائیل به عمل آمد، آقای منشه امیر از جمله گفت که جنگ سایبری بین ایران و اسرائیل در واقع از همان سال های آغازین برنامه های اتمی ایران پای گرفت و آن هنگامی بود که ویروس استاکس نت به کامپیوترهای تاسیسات غنی سازی اورانیوم در نطنز تزریق شدو یک هزار دستگاه سانتریفوژ را موقتا از کار انداخت.

آقای امیر گفت که این جنگ سایبری در ابعاد بسیار گسترده تری دنبال شده و اکنون با گذشت زمان، دائما بر شدت آن افزوده می شود.

آقای امیر با یادآوری موارد برجسته ای از این جنگ سایبری، یادآور شد که اسرائیل در یک دهه اخیر، برای نیرومندتر ساختن هرچه بیشتر توان سایبری خود، بخش قابل توجهی از بودجه نظامی را صرف کرده و اکنون در این زمینه یکی از قوی ترین کشورهای دنیاست. ولی به موازات آن، رژیم ایران نیز در این زمینه پیشرفت های چشمگیری داشته است.

آقای امیر در یکی از ارزیابی های پیشین خود گفته بود که ممکن است جنگ آینده یک حمله و دفاع نظامی نباشد، بلکه دو کشور متخاصم، با قدرت سایبری خود وارد صحنه شوند. به گفته او، جنگ سایبری بسیار ارزان تر از جنگ متعارف خواهد بود و معمولا خونی هم در آن ریخته نمی شود.

نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل که در روزهای آینده این مقام را به یائیر لپید می سپارد، در دو سخنرانی پیاپی عملا گفت که اسرائیل در جنگ سایبری با حکومت ایران درگیر است و بی اشاره به انفجار در کارخانه فولاد خوزستان، افزود که اسرائیل بیشترین تلاش خود را می کند که در واکنش های سایبری، خونی ابینی کسوی جاری نشود.

متن مصاحبه “ایران اینترنشنال” با آقای منشه امیر در اختیار کاربران قرار دارد: