منشه امیر در مصاحبه اینترنتی: اسرائیل از شکوفایی برخوردار است و منطقه در آتش می سوزد

در یک پرسش و پاسخ در شبکه “اخبار خاموش”، آقای منشه امیر از جمله گفت: در همان حال که سراسر خاورمیانه، و به ویژه ایران و عراق و یمن و لبنان در آتش درگیری و آشوب می سوزد، اسرائیل از این جهت از شکوفایی و پیشرفت برخوردار است که یک نظام دموکراسی دارد و حکومت در فکر اجرای ایدئولوژی های افراطی نیست و جز تامین رفاه مردم اندیشه دیگری ندارد.

آقای امیر آن چه را که در خاورمیانه امروز می گذرد یک فاجعه خواند که رفاه مردم را از آن ها گرفته و موجب بروز خونریزی و کشتار شده است.

این تحلیلگر، در پاسخ به پرسش دیگری درباره محنت و ذلت فلسطینیان گفت: اسرائیل از روز اول تلاش کرد حداکثر امکانات رفاهی را در اختیار فلسطینیان بگذارد که زندگی خوبی داشته باشند. ولی ترور فلسطینی همه این تلاش ها را خنثی کرد، تا فلسطینیان فقیر و ناتوان باشند و گروه های تعصب گرا، آسان تر بتوانند آنان را برای تامین هدف های خود بسیج کنند.

این پرسش مطرح گردید که بعید می نماید حکومت ایران در مورد برجام به یک مذاکره واقعی روی آورد و از برنامه های هسته ای خود صرف نظر کند. پس، پرسش آن است که چه هنگام اسرائیل ناچار خواهد شد وارد اقدام نظامی شود؟

آقای امیر در پاسخ گفت که او نیز همانند بسیاری دیگر بر این باور است که مذاکرات هسته ای، آن گونه که اسرائیل میخواهد و دولت پرزیدنت بایدن نیز ظاهرا همان هدف را دنبال می کند، به نتیجه نخواهد رسید. در چنین وضعی، اگر اسرائیل میزان پیشرفت رژیم ایران به سوی بمب هسته ای را خطرناک ارزیابی کند، بی تردید، وارد عمل خواهد شد.

نسخه کامل این گفت و شنود در اختیار کاربران قرار دارد: