منشه امیر در گفتگو با ایران اینترنشنال:تهدید نخست وزیر اسراییل نسبت به رژیم اسلامی کاملا جدی است

مردم اسرائیل هشدارهای امنیتی را در مورد تروریست های اسلامی در ترکیه نادیده می گیرند

در یک مصاحبه تلویزیونی کوتاه، آقای منشه امیر در مورد خطرات تروریستی عوامل وابسته به ایران در ترکیه، از جمله گفت که شگفت آور است که چرا مردم اسرائیل نسبت به هشدارهای رهبران ارشد خود بی اعتنایی می کنند و پرواز به استانبول و دیگر مراکز گردشگری ترکیه، توسط اسرائیلیان همچنان ادامه دارد.

در روزهای اخیر، سران اسرائیل و مقامات ارشد امنیتی این کشور بارها به مردم هشدار داده اند که از سفر به ترکیه دوری جویند و حتی اگر در آن کشور و به ویژه در استانبول به سر می برند، هرچه زودتر به کشور بازگردند و حتی اگر امکان بازگشت فوری ندارند از اتاق خود در هتل بیرون نیایند و در خیابان هیچ علامت اسرائیلی با خود حمل نکند.

این هشدار که روز گذشته (یکشنبه) حتی از زبان بنی گانتس وزیر دفاع بیان شد، ساعاتی موجب هراس گردشگران قرار گرفت، ولی پس از آن، دوباره اسرائیلیان در خیابان ها به راه افتادند و حتی برخی دختران گفتند که تا دیرباز در دیسکوتک مشغول رقص بوده اند و در ساعات نیمه شب به هتل بازگشته اند و خطری متوجه آنان نبوده است.

به موازات این خبر، اعلام گردید که رهبر ترکیه رجب طیب اردوغان دوباره با رئیس جمهوری اسرائیل پرزیدنت تیسحاک هرتسوگ تلفنی سخن گفته و همچنین خبر رسید که داوود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه همتای اسرائیلی خود یائیر لپید را به دیدار از آنکارا دعوت کرده است.

ارزیابی می شود که ترکیه قصد دارد گام بلند دیگری در راه عادی سازی روابط با اسرائیل بردارد و این تصمیم علت اصلی دعوت از وزیر خارجه اسرائیل برای دیدار از آن کشور است.

آقای منشه امیر در گفتگوی کوتاهی که تلویزیون “ایران اینترنشنال” با او به عمل آورد، مطالب بیشتری در این زمینه بیان کرد که نسخه کامل آن در اختیار کاربران قرار دارد: