منشه امیر: «سرکرده جهاد اسلامی در تهران نشسته و به فلسطینیان دستور شهید شدن می دهد»

در مصاحبه هفتگی در تلویزیون کانال یک در لس آنجلس، آقای منشه امیر در مورد تعرض سازمان جهاد اسلامی فلسطین به اسرائیل، یادآور شد که رژیم ایران بود که این گروه مزدور را برپا کرد تا برای رویارویی با اسرائیل، آن را به کار گیرد و خودش از واکنش اسرائیل در امان باشد.

نخست وزیر اسرائیل گفته بود زیاد النخاله سرکرده جهاد، در همان حال که در هتلی در تهران نشسته و آب خنک می خورد، به مزدوران خود در غزه دستور می دهد که با موشک به اسرائیل حمله کنند و به قول خود این کشور را ویران سازند.

در واکنش به تلفات غیرنظامیان فلسطینی در غزه، آقای امیر گفت که به موجب ضرب المثل ایرانی، آن کس که می خواهد منار بدزدد اول باید اول باید چاه را آماده سازد. ولی سرکردگان جهاد اسلامی، پیش از آن که در ظرف کمتر از سه روز یک هزار موشک بسوی اسرائیل شلیک کنند، با این هدف که شهروندان اسرائیلی را بکشند و این کشور را ویران کنند، می بایست حداقل تدابیر امنیتی را برای مردم غزه فراهم سازند – ولی آنان کوچکترین تلاشی در این زمینه نکرده بودند.

آقای امیر گفت: در همان حال که سران این گروه تروریستی، در پناهگاه های امن پنهان شده بودند که آسیب نبینند، مردم غیرنظامی را روی زمین رها کرده بودند و اکثر کشته شدگان فلسطینی به این علت جان خود را از دست دادند که ده ها موشک معیوب ساخت ایران که از غزه بسوی اسرائیل شلیک شده بود، به علت نقص فنی، در خود غزه سقوط کرد و موجب کشته شدن غیرنظامیان گردید.

در این برنامه هفتگی که با هدایت آقای آرش مشکات برگزار شد، همچنین موضوع توقف مذاکرات برجامی در وین مورد ارزیابی قرار گرفت.