منشه امیر: «مذاکرات برجام جسد در حال انتظاری است که غرب می کوشد زنده نگاه دارد»

آقای منشه امیر در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که از روز نخست نیز امیدی به موفقیت مذاکرات برجامی نبود، ولی اروپا و آمریکا در کنار چین و روسیه، همراه با حکومت اسلامی ایران می کوشند این گفتگوها را زنده نگاه دارند، زیرا اگر شکست آن را اعلام کنند، تنها گزینه ای که باقی می ماند، حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران است – امری که هیچ یک از طرفین خواهان آن نیست.

در مصاحبه دیداری با آقای ناصر اعتمادی برنامه ساز رادیو فرانسه، آقای امیر گفت که دولت پرزیدنت بایدن از چهار هدفی که برای رویارویی با حکومت ایران تعیین کرده بود، تنها یکی را دنبال می کند که آن هم در جا می زند و پیشرفتی در مورد آن به دست نیامده است.

آقای امیر گفت که پرزیدنت بایدن در جریان کارزار انتخاباتی گفته بود که اول می خواهد به برجام باز گردد و در کنار آن خواهان توقف برنامه های موشکی رژیم شود و دخالت فتنه گرانه رژیم ایران در کشورهای منطقه را متوقف سازد و خواهان پایان بخشیدن به سرکوب ملت ایران شود. ولی از میان همه این خواسته ها و تعهدات، تنها روی یک موضوع تکیه شده که مذاکرات برجامی است و آن هم در جا می زند و رژیم ایران به وقت کشی ادامه می دهد.

آقای امیر در آغاز سخنان خود، از گفتگوی تلفنی نخست وزیر اسرائیل با پرزیدنت پوتین سخن گفت و افزود که به دنبال این گفتگو بود که سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که دولت مسکو باید در روابط خود با جمهوری اسلامی ایران بازنگری کند – ولی معلوم نیست که منظور او از این سخنان چه بوده است.

نسخه کامل مصاحبه آقای ناصر اعتمادی با آقای منشه امیر در اختیار علاقمندان قرار دارد: