موج بازداشت‌های گسترده برای سرکوب خیزش ملّی در ایران:آرسام محمودی،فعال مشروطه خواه بازداشت شد

موج بازداشت‌های گسترده برای سرکوب خیزش ملّی ایران ادامه دارد و در همین راستا آرسام محمودی فعال مشروطه‌خواه صبح روز سه شنبه(دو روز پیش) در تهران بازداشت شد.

آرسام محمودی فعال ملی‌گرا و مشروطه‌خواه صبح امروز سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ با یورش مأموران امنیتی جمهوری اسلامی به خانه پدری‌اش در تهران بازداشت شد.

به نقل از کیهان لندن،یک منبع آگاه به کیهان لندن گفته که «مأموران حدود ساعت ۹ صبح با در دست داشتن حکم قضایی برای بازداشت آرسام وارد خانه شدند و با تفتیش خانه، وسایل الکترونیکی آرسام از جمله دو تلفن همراه و فلش‌ مموری‌ را ضبط کردند. آنها همچنین تلفن همراه خواهر آرسام را کنترل کردند.»

این منبع آگاه افزوده که «بجز هشت مأموری که برای بازداشت آرسام محمودی وارد خانه شدند، چندین مأمور و اتومبیل متعلق به نهادهای امنیتی در کوچه و بیرون از خانه مستقر شده بودند. مأموران از مادر و پدر آرسام خواسته بودند که سر و صدا نکنند. به نظر می‌آید مأموران نگران جمع شدن همسایه‌ها و ایجاد مانع بر سر راه بازداشت آرسام بوده‌اند.»

به گفته مأموران امنیتی، آرسام محمودی به اوین منتقل شده اما هنوز وکیل او و خانواده‌ از درستی این ادعا مطمئن نیستند و با مقامات قضایی دادسرای اوین گفتگویی نداشته‌اند.

آرسام محمودی فعال ملی‌گرا و مشروطه خواه، متولد ۱۳۷۰ است. او دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه «محقق اردبیلی» شهر اردبیل است.

آرسام محمودی از سن ۲۰ سالگی فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی را آغاز کرده و مطالب تحلیلی در رابطه با مسائل ملی از او منتشر شده است. او همچنین در شبکه‌های اجتماعی فعال بود و یکی از مأمورانی که برای بازداشت او به خانه پدرش آمده بود به فعالیت‌های او در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از دلایل بازداشت وی اشاره کرده است.

چند روز پیش نیز آرش کیخسروی فعال مشروطه‌خواه و وکیل حقوق‌بشری در منزلش در کرج بازداشت شد. هنوز از علت بازداشت این وکیل دادگستری خبری در دست نیست. منابع مطلع به کیهان لندن گفته‌اند در نتیجه پیگیری وکیل آرش کیخسروی، او به بند امنیتی زندان «کچویی» کرج منتقل شده و بازپرس با تبدیل قرار بازداشت و پذیرش وکیل وی در پرونده مخالفت کرده است.

موج بازداشت مخالفان و منتقدان جمهوری اسلامی در روزهای گذشته گسترده شده است. خبرگزاری ایلنا نیز از فشار شدید بر خبرنگاران و بازداشت شماری از روزنامه‌نگاران این خبرگزاری در تهران و شهرستان‌ها خبر داده است.

بر اساس آخرین گزارش آماری ارگان خبری فعالان حقوق بشر ایران (هرانا) از آغاز خیزش ملی علیه جمهوری اسلامی در ۲۶ شهریور تا روز دوشنبه ۷ آذر، دست‌کم ۱۸ هزار و ۱۸۳ نفر در شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند.

شماری از افرادی که در طی دو ماه و نیم گذشته بازداشت شدند با احکام قضایی و در روند دادرسی غیرقانونی به زندان و شلاق و حتی اعدام محکوم شدند. شماری از معترضانی که در خیابان بازداشت شدند با اتهام قتل نیروهای بسیجی یا انتظامی در درگیری‌های خیابانی به اعدام محکوم شدند. بر اساس گزارش نهادهای حقوق بشری حدود ۲۰ نفر با اتهامات سنگین «محاربه» یا «افساد فی الارض» روبرو هستند که دست قاضی برای صدور حکم اعدام را باز می‌گذارد. توماج صالحی هنرمند و خواننده رپ نیز در دادگستری اصفهان با اتهام «افساد فی الارض» روبرو شده است.

تعداد افراد مشهور از هنرمندان، ورزشکاران، نویسندگان و مترجمانی که در هفته‌های گذشته پس از ابزار همراهی با اعتراضات مردم بازداشت شده‌اند کم نیست. خانه سینما پیشتر اعلام کرده بود دست‌کم ۱۰۰ سینماگر در ایران طی هفته‌های گذشته احضار، بازداشت، ممنوع‌الخروج یا ممنوع‌الکار شده‌اند.

وریا غفوری فوتبالیست و یکی از مشهورترین چهر‌ه‌هایی است که هفته گذشته به اتهام «توهین و تخریب تیم ملی فوتبال ایران و تبلیغ علیه نظام» بازداشت شد. وریا غفوری صبح امروز با اعزام از زندان به دادسرا و انجام آخرین تحقیقات قضایی و با قرار وثیقه بطور موقت و تا زمان صدور حکم دادگاه آزاد شد.

سرکوب شهروندان معترض در ایران نه تنها با گلوله جنگی در خیابان بلکه با بازداشت و تهدید و احضار و حتی آزار و اذیت و دستگیری خانواده‌های آنان پیش می‌رود اما مردم همچنان بیش از ۷۰ روز است خیزش انقلابی خود را ادامه می‌دهند. طی این مدت دست‌کم ۴۵۱ نفر از جمله ۶۲ کودک جان باخته و هزاران نفر مجروح شدند.

انقلاب ملّی ایران در حالی سومین ماه خود را پشت سر می‌گذارد که در این مدت پایداری مردم در خیابان و دانشگاه با وجود انواع سرکوب‌های بی‌رحمانه و خشن جمهوری اسلامی، جهان را به شگفتی وا داشته و حالا سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌ها به دنبال راه‌هایی برای حمایت از انقلاب آزادیخواهانه‌ی مردم ایران هستند.

منبع:کیهان لندن