حسن روحانی، “گوسفند قربانی” رژیم!

حسن روحانی در صحن علنی مجلس

با شدت گرفتن بحران اقتصادی در ایران، حسن روحانی را به مجلس کشاندند تا تقصیر همه کاستی ها و کژی های موجود را به گردن او بیاندازند و دولت روحانی را قربانی باقی ماندن رژیم سازند.

ولی برخی تحلیلگران بر این باورند که چنین ترفندی به موج فزاینده اعتراض های مردمی نسبت به ناتوانی های رژیم در حل مسکلات معیشتی مردم پاسخگو نخواهد بود.

حلسه امروز مجلس شورای اسلامی، بسیار پرتنش بود و تا حدودی میدان نبرد را به یاد می آورد و شمار زیادی از نمایندگان جناح تمامیت خواه رژیم، رئیس جمهوری را به باد پرسش گرفتند و نمونه های تکان دهنده ای را درباره اوضاع نابسامان کنونی ارائه کردند و دولت حسن روحانی را مقصر دانستند، و این درحال که خودِ رفتارهای ریشه ای سران حکومت، و ساختار فاسد و سرکوبگر این نظام و همچنین فتنه جویی های آن بود که با بازگشت تحریم های اقتصادی ایالات متحده همزمان شد و اکنون، حکومت را این چنین درآستانه اعلام ورشکستگی قرار داده است.

حسن روزحانی در سخنان امروز خود، در تلاش برای آن که جناح تمامیت خواه را سخت عصبانی نسازد، کوشید به اتهامات به صورت ملایم پاسخ گوید و هیچ یک از بلند پایگان رژیم را مقصر معرفی نکند.

روحانی تنها در لفافه، و آن هم با رمز و اشاره، خود علی خامنه ای و سپاه پاسداران و پایه گذاران سیاست خارجی جنگ طلبانه رژیم را مسوول دانست.

روحانی در بخشی از سخنان خود گفت که به دنبال بازگشت تحریم ها از جانب ایالات متحده، بسیاری از افراد امید خود را نسبت به آینده ایران از دست داده اند.

ولی او جرات نکرد بگوید که چه نهادها و افرادی مسوول آن هستند که آمریکا از برجام خارج شد و تحریم ها را از سر گرفت.

مقامات آمریکایی می گویند که ادامه برنامه های موشک سازی رژیم، ادامه کمک های مالی و تسلیحاتی به سازمان های ترور و همچنین ادامه دخالت نظامی مستقیم حکومت ایران در جنگ سوریه و یمن، و امور دیگر است که ترامپ را معتقد ساخت که حکومت ایران یک خطر جهانی است و باید برای ریشه کن ساختن آن به اقدام پرداخت.

حسن روحانی، در ادامه نطق خود، تلاش کرد وعده های خوش بینانه تحویل مردم بدهد و ادعا کرد که رژیم ایران بالاخره خواهد توانست مخالفان خود در کاخ سفید را شکست دهد، و بر مشکلات اقتصادی غلیه کند.

ولی تحلیلگران امور ایران، ارزیابی دیگری ارانه می کنند و می گویند هر چه زمان بگذرد، وضع اقتصادی رژیم رو به وخامت بیشتر خواهد گذاشت و بالاخره موجب برافتادن آن خواهد شد.

شماری از نمایندگان مجلس گفتند که توصیحات ارائه شده از زبان روحانی، برایشان قانع کننده نبوده است.

مفهوم این سخن آن است که هنوز نمی توان قضیه را پایان یافته تلقی کرد و در واقع، این رشته ای است که سر دراز دارد و در روزها و هفته های آینده بحرانی تر خواهد شد.

دو ماه پیش رادیو پیام اسرائیل از قول منابع خبری در تهران گزارش داده بود که سپاه پاسداران این احتمال را بررسی می کند که دولت حسن روحانی را براندازد و با اجرای یک کودتای سفید، قدرت را به دست عوامل خود بسپارد.

احتمال دارد که اکنون علی خامنه ای نیز معتقد گردیده که باید این طرح به اجرا در آید و با برانداختن دولت حسن روحانی، قدرت به صورت کامل به دست جناح تندرو سپرده شود.

احتمال دارد که این رسالت را به عهده مجلس شورای اسلامی نهاده اند، تا برانداختن دولت روحانی، یک کودتای سیاسی تلقی نشود.

در هر صورت، تردیدی نیست که حکومت کنونی در آیران لحظات بسیار دشواری را می گذراند و احساس می کند که به آستانه فروپاشی نزدیک می شود.

 

یک دیدگاه

  1. این فراکسیون سر تا پا یه کرپاسن اینها برای به قدرت رسیدن یک پیمان اخوندیزم دارن یادتون باشه اینها وقتی فشارها را به حد سنگین می بینند یه دفعه می گویند ما عاشق امریکا هستیم و امثال اینها یه دفعه میگن ما نیم خواهیم اسرائیل را نابود کنید یادتون باشه ۴۰ سال این حکومت اخوندی جهان را با تاکتیک ننه من غریبم سر کار گذاشته توبه گرگ مرگه این رژیم حاکم بر ایران به عنوان تاکتیک های روانی مجهزه حتی اگر اخوندها یه شبه کت و سلوار بپوشن خودشونو نگه دارن اینکارو میکنن اما زیر ابی اهداف و شرارتهای خودشونو پیش می برند . پس امریکا بیش از این روی این حکومت اسلامی غیر بشر وضد انسانی جمهوری اسلامی ایران وقت تلف نکنه نمی خواهد ندا بدهند دارید سقوط میکنید بگذارید سقوط کنند و بگید دیدید ای حاکمان ایران عددی نبودید رژیم اسلامی ایران هیچ محبوبیتی نه داخلی نه خارجی ندارد پس هیچگونه فرجه و اوانتاژ برای بقای این موجودات ایدولوژی شیعه بزرگترین ضربه و خطر به اروپا امریکا روسیه اعراب و مهمتر از همه اسرائیل است انان نقشه و هدف کلیشان ضربه به اسرائیل است چون پلیدی ایدولوژی انان همین بوده و همین است . اما اسمان اسرائیل در مقابل انان ایستاده و شرارتشون رو بر خودشون بر می گرداند . درود و برکت بر اسرائیل باد تا ابد

Comments are closed.