نتانیاهو:به شدت با بلینکن مخالف هستم.رژیم ایران بدون قرارداد ضعیف و منزوی و با قرارداد ثروتمند و شرور است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل با انتشار پیام ویدیویی کوتاهی نسبت به نشست شش جانبه وزرای خارجه چهار کشور عرب و ایالات متحده و اسرائیل که در شهر نگوو اسرائیل طی امروز و فردا(دوشنبه)انجام می گردد واکنش نشان داد و آن را دست آورد پیمان ابراهیم دانست.

نتانیاهو در پیام خود خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده گفت:با وجود احترام شخصی که با وزیر خارچه ایالات متحده دارم اما به شدت با او مخالف هستم و فکر می کنم او اشتباه بزرگی می کند چرا که (رژیم)ایران بدون قرارداد اتمی حکومت و کشور ضعیف و منزوی است.کشوری که هیچ مشروعیت بین المللی ندارد و کشوری است که هیچ پشتوانه نظامی و تسلیحاتی ندارد اما (رژیم)ایران با یک قرارداد اتمی یک کشور ثروتمند است با صدها میلیون دلار که آنها را در راه ترور و آشوب خرج می کند و از انزوای جهانی خارج می شود و همچنین از پشتوانه های تسلیحاتی و نظامی برخوردار خواهد شد.

این قرارداد اتمی نه تنها برای اسرائیل بلکه برای ایالات متحده و همه جهان خطرناک است.

این قرارداد نه تنها رژیم ایران را از گسترش برنامه های اتمی اش باز نمی دارد بلکه به او این اجازه را خواهد داد تا تحت لوای آن برنامه های خطرناک اتمی خود را ادامه و گسترش دهد و موشکهای بالستیک خود را ارتقا دهد که منجر به یک جنگ اتمی گردد.

این قرارداد و توافقنامه باید متوقف گردد.

من از دولتمردان اسراییلی انتظار دارم که تاکید داشته باشند که هم اکنون باید این قرارداد و تلاش برای بازگشت به آن متوقف گردد.