نتانیاهو به سوریه و لبنان: ما آمادگی داریم، توان دفاعی ما را به آزمون نگذارید

نخست وزیر، بنیامین نتانیاهو و وزیران عضو کابینه محدود امنیتی، روز گذشته (سه شنبه) از ستاد فرماندهی سپاه شمال اسرائیل دیدن کردند و امیران ارتش گزارش های مشروحی را درباره آمادگی برای رویارویی با خطراتی که از جانب سوریه و لبنان اسرائیل را تهدید می کند به آگاهی آن ها رساندند.

نخست وزیر و همراهان از قل کوهی به نام “اَویتَل” به مشاهده نواحی مرزی سوریه و لبنان نیز پرداختند.

نتانیاهو در پایان این دیدار گفت که هدف، بررسی میزان آمادگی نیروهای نظامی برای مقابله با هرگونه تهدید امنیتی بوده است. او گفت اسرائیل سر نزاع ندارد و نمی خواهد با همسایگان در ستیز باشد، ولی در همان حال، ارتش اسرائیل خود را برای رویارویی با هرگونه احتمالی آماده می سازد.

این سخنان در حالی بیان می شود که کارشناسان نظامی و مقامات دولتی در هفته های اخیر بارها نسبت به تهدیدهای امنیتی از خاک سوریه و لبنان هشدار داده اند.

از یک سو، حزب الله لبنان بارها تهدید کرده که به اسکله های اسرائیلی استخراج گاز در آب های مدیترانه اسیب خواهد رساند و با حملات موشکی آن ها را ویران خواهد کرد، و از سوی دیگر گزارش می رسد که افراد سپاه پاسداران ایران در خاک سوریه، به مرزهای اسرائیل نزدیک تر می شوند.

نخست وزیر در پایان دیدار دیروز از سپاه شمال، به خبرنگاران گفت که ارتش اسرائیل برای رویارویی با هر احتمالی آمادگی کامل دارد، و افزود: «توصیه می کنم که ما را در آزمون نگذارند».

یک دیدگاه

Comments are closed.