نتانیاهو: محمود عباس با رد میانجیگری آمریکا نشان داد که صلح نمی خواهد. وزیر ارشد: عباس یهود ستیز و خواهان نابودی اسرائیل است

دو تن از رهبران حزب حاکم لیکود در اسرائیل، محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطینی را متهم ساختند که اهل صلح نیست و نمی خواهد با اسرائیلیان همزیستی مسالمت آمیز داشته باشد. نخست وزیر بنیامین نتانیاهو گفت: کسی که حاضر نیست آمریکائیان را به عنوان میانجی بپذیرد، اهل صلح نیست. ولی وزیر انرژی که مسوول پرونده ایران نیز هست، محمود عباس را به داشتن دیدگاه های یهودستیزانه متهم ساخت و گفت او خواهان نابودی کشور اسرائیل است.

این سخنان در شرائطی بیان می شود که مایک پنس معاون رئیس جمهوری ایالات متحده از منطقه دیدار می کند، ولی رئیس حکومت خودگردان دیدار او را تحریم کرده و حاضر به ملاقات نشده است.

نخست وزیر که شب گذشته (یکشنبه) در همایش سفیران اسرائیل در کشورهای خارجی سخن می گفت، همچنین بر فتنه گری های رژیم ایران نیز انگشت گذاشت و آن را خطرناک ترین عامل علیه اسرائیل دانست. نتانیاهو، پست وزارت خارجه را نیز شخصا به عهده دارد.

نتانیاهو گفت: محمود عباس تلاش میانجیگری ایالات متحده را رد می کند و این در حالی که هیچ عامل دیگری نمی تواند این کار سنگین را به عهده بگیرد و آن را به سر منزل مقصود برساند. او گفت: فلسطینیان اشتباه می کنند اگر فرصت ها را از دست می دهند.

در گزارش های پیشین گفته شده بود که محمود عباس از طریق پرزیدنت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر به ایالات متحده پیغام داده که اگر دولت واشنگتن از سیاست حمایت از اسرائیل دست بردارد و به رسمیت شناختن اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل باطل کند، آنگاه می تواند به نقش میانجی بین اسرائیل و فلسطینیان بازگردد. ولی اگر چنین نکند، باز هم فلسطینیان آمریکا را می پذیرند، به شرط آن که اروپائیان و کشورهای عرب نیز در این تلاش به طور یک سان سهیم باشند.

رئیس حکومت خودگردان به بروکسل رفته تا در دیدار با مقامات ارشد اتحادیه اروپا، آنان را به میانجیگری با اسرائیل بکشاند – امری که اسرائیلیان آن را رد می کنند.

ولی سخنان دکتر یووال اشتاینیتس علیه محمود عباس بسیار تند تر بود. وزیر انرژی که در گذشته وزیر سیاست های راهبردی کابینه بوده و هنوز هم پرونده ایران را در اختیار دارد، امروز (دوشنبه) در مصاحبه رادیویی گفت: محمود عباس یک فرد یهودستیزی است که عملا از نابودی اسرائیل سخن می گوید و خواهان تصرف این کشور است.

اشاره این وزیر ارشد، به سخنرانی هفته پیش محمود عباس در نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) است که محمود عباس در آن جا گفت که سرزمین اسرائیل هیچ ارتباطی با یهودیان ندارد. او همچنین گفت که برپایی اسرائیل نوین یک توطئه اَمپریالیستی اروپائیان است که می خواستند عاملی برای ایجاد تفرقه بین اعراب، در خاورمینه به وجود آورند. او ادعا کرد که این توطئه حتی از قرن هفدهم میلادی آغاز شده بود.

این سخنان مالیخولیایی رهبر حکومت خودگردان، که در افتراهای یهودستیزانه اروپایی ریشه دارد، موجب خشم مردمان اسرائیل شد و اکثر سیاستمداران اسرائیلی آن را نکوهش کردند و تحریف حقایق تاریخی خواندند.

دکتر اشتاینیتس در توضیح اظهارات خود دایر بر این که محمود عباس یک فرد ضد یهود است که آرزو دارد اسرائیل نابود شود، گفت: «عباس با نادیده گرفتن این واقعیت که یهودیان از سه هزار سال پیش کشور خود را در این سرزمین برپا ساخته بودند، و جنبش تجدید حیات ملی یهود از اواسط قرن نوزدهم در اروپا شکل گرفت، در واقع به تبلیغات یهودستیزانه سنتی باز می گردد.

این وزیر ارشد گفت: وقتی محمود عباس اسرائیل را یک کشور ساختگی می داند و می گوید یهودیان با این کشور ارتباطی ندارند، نه تنها حاضر به صلح با این کشور نخواهد بود، بلکه به نابودی آن می اندیشد و بنابراین نمی تواند شریک صلح اسرائیل محسوب شود.

3 دیدگاه‌

  1. قدس شریف را هم به حماس و هم به فتح بدهید و برای یک دفعه هم که شده غافله ترور و جنگ و تهدید هسته ای و حکومت اسلامی ایران را یکسر بکنید

    یا

    بسم الله جنگ جنگ جنگ

    بجنگ تا بجنگیم – زیتون

  2. عباس و تمام گروههای فلسطینی و لبنانی از ایران دستور میگیرند و تظاهر به استقلال برای دریافت کمک از امریکا و عربستان است. تقریبا تمام کسانیکه با هر عنوان از ایران به اسرائیل میروند جاسوسان ایران هستند وتظاهر به مخالفت با ایران میکنند. حتی هنرپیشه گلشیفته فراهانی ماموریتهای جاسوسی دارد

  3. کمک مالی امریکا به تروریستهای فلسطینی یک اشتباه بزرگ و باید فورا قطع شود هیچ عاقلی به دشمنش قدرت نمیدهد بخصوص دشمنی که عامل ان عقیده باشد نه برخوردهای مالی و رفتاری

Comments are closed.