نشریه پولیتیکو: ناوهای جنگی ایرانی ، که احتمال می رفت به ونزوئلا می‌روند، به سمت سوریه و روسیه تغییر مسیر دادند

نشریه پولیتیکو به نقل از برخی از مقام‌های آمریکایی نوشت:  دو کشتی جنگی ماکران و سهند که تصور می‌شد در مسیر ونزوئلا قرار دارند، مسیر خود را تغییر داده و در حال حرکت به سمت شمال و ساحل غربی آفریقا هستند و احتمالا به سمت سوریه یا روسیه می‌روند.

این نشریه در ادامه نوشته است : «کارزار دیپلماتیک ایالات متحده برای بازگرداندن کشتی‌های جنگی حکومت ایران که قصد عبور از اقیانوس اطلس را داشتند، موفق عمل کرد».

اشاره این نشریه به دو کشتی جنگی ماکران و سهند است که پس از درخواست دولت آمریکا از کشورهای منطقه مبنی بر عدم اجازه برای پهلو گرفتن، مسیر خود را تغییر داده‌اند.

نشریه پولیتیکو این اقدام جمهوری اسلامی، برای عبور دادن دو کشتی جنگی از اقیانوس اطلس را، تلاشی برای ایجاد یک پایگاه در نزدیکی ایالات متحده، عنوان کرده است که در انجام آن ناکام ماند.

یادآور می شود که مقام‌های آمریکایی از اواسط ماه مه، هنگام خروج این دو کشتی جنگی از خلیج فارس و حرکت به سمت ساحل شرقی آفریقا، مسیر آنها را رصد می‌کردند.آنها  معتقدند که آنها برای انجام معامله‌ای که یک سال پیش میان ایران و ونزوئلا انجام شد، به مقصد بندر کاراکاس در حرکت بوده‌اند.

تصاویر ماهواره‌ای وجود هفت قایق تندرو تهاجمی را بر عرشه کشتی ماکران نشان می‌داد که به احتمال بسیار برای تحویل به ونزو‌ئلا حمل می شدند.