نویسنده لبنانی در یک برنامه تلویزیونی پخش مستقیم: «هنگام آن است که رژیم ایران و حزب الله دست از سر ما بردارند»

با شدت گرفتن تنفر عمومی در لبنان علیه دخالت های رژیم ایران و فتنه گری های حزب الله، که عامل اصلی بحران اقتصادی در آن سرزمین گردیده، یک نویسنده و اندیشمند لبنانی در مصاحبه ای به طور علنی خواهان توقف دخالت های رژیم ایران و قطع عملیات تحریک آمیز حزب الله علیه اسرائیل گردید.

این نویسنده، ژان ماری کتساو، در یک گفتگوی مستقیم تلویزیونی در بیروت به صراحت گفت که او و اکثر مردم لبنان خواهان آن هستند که رژیم ایران دست از سر مردم لبنان بردارد و از دخالت در امور آن کشور خودداری ورزد.

در این مصاحبه که از شبکه لبنانی “ام تی وی” یکی از پربیننده ترین شبکه های تلویزیونی لبنان پخش شد، نویسنده نامبرده گفت: آن ها باعث خرابی کشورش گردیده اند و باید دست از سر مردم لبنان بردارند.

او گفت که ملت لبنان هیچ نزاعی با اسرائیل ندارد و این، حکومت ایران است که می خواهد مردم لبنان را در راه مطامع سیاسی خود و آرزوی انهدام اسرائیل، به گوشت دم توپ مبدل سازد.

ژان ماری گتساو، در پاسخ به مصاحبه کننده که گفت حزب الله مدافع نقطه ای از خاک لبنان به نام “مزارع شبعا” می باشد که اسرائیل بر آن مسلط است، و حزب الله لبنان برای بازگرداندن آن به خاک وطن مبارزه می کند، گفت: مزارع شبعا مهم نیست و من نمی خواهم که یک سازمان وابسته به حکومت های خارجی از خاک وطن من دفاع کند.

این نویسنده در پاسخ به پرسش دیگری در همین زمینه گفت: «حزب الله از “جبهه مقاومت” سخن می گوید. ولی این گروه و فعالیت آن به من مربوط نیست. من لبنانی هستم، من یک مسیحی لبنانی هستم و آن چه که “جبهه مقاومت” نامیده می شود، برای اتحاد مسلمانان است و به من مسیحی ارتباطی ندارد».

این نخستین بار است که یک مسیحی مارونی ار لبنان، این چنین آشکار علیه حزب الله و دخالت های حکومت ایران، در یک برنامه تلویزیونی سخن می گوید.

حسن نصرالله سرکرده حزب الله لبنان، دو روز پیش در سخنانی ادعا کرد که هدف گروه او ایجاد وحدت و همبستگی بین مردم لبنان و حفظ امنیت و تمامیت ارضی آن کشور است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که حزب الله به عنوان بازوی عملیاتی رژیم ایران، یک رشته تعرض های نظامی را علیه اسرائیل در پیش گرفته و موجب حمله دفاعی اسرائیل به خاک آن کشور شده که بیش از پانصد میلیون دلار خسارت وارد آورد . فتنه گری های حزب الله و فعالیت تروریستی آن، همچنین موجب شده که ایالات متحده این گروه را تحریم کنند و ا این امر یکی از علل اصلی بحران اقتصادی و سیاسی کنونی لبنان است که آن کشور را دوباره در آستانه جنگ خانگی قرار داده است.