نیروی هوایی اسرائیل یک پهپاد مشکوک را که از غزه به سوی دریا پرواز داده شده بود، سرنگون کرد

اکنون مدتی است که حماس و دیگر سازمان های ترور می کوشند با تولید پهپادهای پیشرفته جنگی، جبهه جدیدی علیه اسرائیل بگشایند

با ادامه تنش در خط مرزی نوار غزه با اسرائیل، نیروی هوایی اسرائیل ظهر امروز (پنجشنبه) یک پهپاد نظامی را شناسایی کرد که از غزه به پرواز درآمده بود و به سوی دریا پیش می رفت. پرنده های نظامی اسرائیل بلافاصله به پرواز در آمدند و این پهپاد را در هوا منهدم کردند. هنوز معلوم نیست که آیا پهپاد حامل مواد تخریبی بوده و یا برای امور اطلاعاتی و یا حتی به عنوان آزمایش پرواز داده شده بود.

این حادثه در حالی رخ می دهد که ادامه عملیات تحریک آمیز از غزه علیه شهروندان اسرائیلی، یک بار دیگر این ناحیه را در معرض خطر درگیری گسترده نظامی قرار داده است. در گزارش های پیشین گفته شده بود که دولت مصر یک هیات نمایندگی گروه تروریستی حماس را به غزه دعوت کرده تا از آن ها بخواهد از افزایش تنش با اسرائیل دوری جویند.

پهپادی که از غزه پرواز داده شده بود در فاصله چند کیلومتری از نوار ساحلی، در حالی که به ارتفاع چهارصد متری رسیده بود، با شلیک یک هواپیمای جنگی اسرائیلی، در هوا منهدم شد.

اکنون مدتی است که حماس و دیگر سازمان های ترور می کوشند با تولید پهپادهای پیشرفته جنگی، جبهه جدیدی علیه اسرائیل بگشایند.

روز گذشته دولت اسرائیل تصمیم گرفته بود که بر عرض دریایی که ماهیگیران اهل غزه اجازه ماهیگیری داشته باشند افزوده شود. اسرائیل مایل است که ساکنان غزه نیز در رفاه زندگی کنند، ولی سازمان های ترور و در راس آن ها گروه موسوم به جهاد اسلامی آزادی فلسطین، از برقراری آرامش جلوگیری می کنند.

رسانه های ایرانی وابسته به سپاه پاسداران در ایران امروز از قول سرکردگان جهاد اسلامی نوشتند که پیکار بی امان علیه اسرائیل همچنان ادامه خواهد یافت.

اسرائیل در جستجوی راهکاری است که بتوان از مشکلات معیشتی اهالی غزه کاست و در همان حال، از تقویت گروه های ترور جلوگیری کرد.

خانواده های چهار تن اسرائیلی که عزیزان آن ها در اختیار حماس در غزه هستند، و از رهایی آنها خودداری می کند، شب گذشته به تظاهرات پرداختند و از دولت اسرائیل خواستند حماس را مورد فشار هرچه بیشتر قرار دهد.

سخن از باقیمانده پیکر دو سرباز اسرائیلی است که چند سال پیش هنگام عملیات نظامی در غزه جان باختند، ولی پیکر آنان در آن جا ماند، و دو شهروند عرب و یهودی اسرائیل که به اراده خود از مرز گذشتند و حماس در ازای آزادی آن ها، رهاییه صدها زندانی تروریست فلسطینی را مطالبه می کند.