واشینگتن پست: ترامپ قصد دارد مشاور امنیت ملی خود را برکنار کند

گزارش ها در مورد اعلام برکناری مشاور ارشد امنیت ملی کاخ سفید توسط پرزیدنت ترامپ، امروز (جمعه) بازتاب بسیار گسترده ای یافت. انتشار این گزارش ها سه روز پس از اعلام برکناری رکس تیلرسون از وزارت خارجه ایالات متحده انتشار می یابد.

از مدتی پیش شایع شده بود که پرزیدنت ترامپ قصد دارد هربرت مک مَستِر مشاور امنیت ملی کاخ سفید را برکنار کند و علت آن وجود اختلاف نظرها در برخی امور بین المللی اعلام شده بود.

روزنامه واشینگتن پست در شماره امروز (جمعه) نوشته بود که پرزیدنت ترامپ تصمیم نهایی خود را برای برکنار مک مستر گرفته و آن را به زودی اعلام خواهد کرد. ولی این گزارش از جانب سخنگوی کاخ سفید نادرست خوانده شده بود.

واشنگتن پست نوشته بود که پرزیدنت ترامپ تصمیم نهایی خود را برای برکناری مک مستر اتخاذ کرده، ولی نمی خواهد به شیوه ای آن را اعلام دارد که به حیثیت این ژنرال برجسته و باسابقه خدشه ای وارد آید.

با این همه خبرنگاران آمریکایی گزارش می دهند که در سراسراهای کاخ سفید محیط ترس و نگرانی برقرار شده و کارمندان عالیرتبه بیم دارند که موج برکناری ها، آنان را نیز با خود ببرد.

پرزیدنت ترامپ فرمان برکناری تیلرسون از وزارت خارجه را به خود او اطلاع نداد، بلکه به صورت یک پیام کوتاه در حساب توییتر خود انتشار داد.