واکنش برخی از مقامات آمریکایی در حمایت از حمله هوایی ایالات متحده به تاسیسات شبه نظامیان وابسته به حکومت ایران 

سناتور باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با انتشار بیانیه ای  در واکنش به حمله هوایی ایالات متحده به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت حکومت ایران گفت:  ایالات متحده همواره باید آماده اقدامات قاطع برای حفظ نیروها و منافع ما در مقابل حملات باشد. دولت پرزیدنت بایدن یک راهبرد جامع در قبال ایران را به اجرا بگذارد

سناتور منندز گفته است : ‌ «من اطلاعات بیشتری از دولت در روزهای آینده در مورد جزئیاتی که موجب این حمله شد، هرگونه تهدید حتمی که باور داشتند ممکن است علیه ما باشد و جزئیات بیشتر در مورد قانونی بودن مجوزی که دولت به آن استناد کرده، خواهم خواست».

او در ادامه به عملیات تروریستی گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت ایران در سال  های گذشته اشاره کرد و گفت: آنان به طور فزاینده‌ای افراد و دارایی‌های آمریکا را هدف قرار داده‌اند.

منندز افزود:  «از دولت پرزیدنت بایدن می‌خواهم که یک راهبرد جامع در قبال ایران را به اجرا بگذارد که رسیدگی به تمام رفتارهای خطرناک تهران از جمله مقابله با حملات مداوم علیه ایالات متحده در عراق و اقداماتی که دولت عراق را تضعیف می‌کند، شامل شود».

در همین حال، سناتور جیمز اینهاف، نماینده جمهوری‌خواه ایالت اوکلاهما در سنای آمریکا نیز در  بیانیه‌ای گفت: «حملات مستمر ایران به کارکنان آمریکایی از سوی گروه‌های نیابتی را نمی‌توان تحمل کرد. هر چند اقدام بایدن برای حمله دفاعی به این نیروهای نیابتی در سوریه و عراق را تحسین می‌کنم، ولی باور داریم چنین اقداماتی پیش از این باید انجام می‌شد».

اینهاف افزود: «علاوه بر این، دولت فعلی به جای مسئول نگه داشتن ایران در مورد فعالیت‌های تروریستی، مشغول کار برای رفع تحریم‌های ایران و بازگشت به توافق اتمی ناکام است که به لحاظ مادی ایران و همان گروه‌های نیابتی که نیروهای آمریکایی را برای کشتار هدف قرار می‌دهند، غنی می‌کند. ما نیاز به نگرشی متمرکز و واضح از سوی پرزیدنت بایدن در مورد ایران نیاز داریم نه نگرشی که هرازگاهی به تهدیدها واکنش نشان دهد ولی در بیشتر موارد سعی می‌کند آن را آرام کند».

همچنین سناتور کریس مورفی،‌ نماینده دموکرات ایالت کانتیکت هم با انتشار بیانیه‌ای گفت در مورد این حمله نظامی، توضیحاتی را درخواست کرده است.