ولیعهد عربستان: رژیم ایران ده سال از خانواده اسامه بن لادن پذیرایی کرد

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، در بخشی از مصاحبه خود با تلویزیون «ان‌بی‌سی» آمریکا، به ارتباطات ایران با گروه تروریستی طالبان پرداخت و گفت «جمهوری اسلامی به مدت ده سال از خانواده بن لادن در ایران نگاه‌داری و حمایت کرده است». سخنان اخیر ولیعهد عربستان در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی درباره حضور رهبران القاعده در ایران و پاسخ مقامات این کشور، یک بار دیگر این موضوع را مورد توجه رسانه‌ها قرار داد.

انتشار کتابی به زبان فرانسه که در گفتگو با «محفوظ ولد الوالد» معروف به «ابو حفص» فرد شماره ۳ القاعده در دوران حیات اسامه بن لادن فراهم آمده، نکته های تاریک فراوانی را درباره حضور رهبران این سازمان و اعضای خانواده بن لادن در ایران در گذشته، روشن می‌کند.

گرچه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا سخنان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را درباره حضور رهبران القاعده در ایران، دروغ‌ پراکنی ِ ناشیانه خوانده است، ولی روایت «أبو حفص الموریتانی»، مفتی و فرد شماره ۳ القاعده، از حضور اعضای خانواده اسامه بن لادن در ایران، پرتو تازه ای بر چگونگی حضور این افراد در ایران و سیاست این کشور در قبال آنان می افکند.

سخنان او در این باره، در گفتگو با اولد سالم روزنامه نگار موریتانیایی در کتابی به نام  «تاریخ سری جهاد از القاعده تا دولت اسلامی» آمده است.

 

2 دیدگاه‌

  1. ایران خود موسس تمام گروه های تروریستی القاعده و طالبان و داعش و بوکوحرام و حماس و حزب اله لبنان و … در جهان است و هرکس تاکنون این موضوع را نفهمیده باید از عالم سیاست کنار رود. حکومت ایران توسط شاخه برون مرزی سپاه ، با بودجه های نجومی و سری در حال ویران کردن ثبات و ارامش جهان و سلطه افراطگرایان اسلامی داعشی بر جهان است.

Comments are closed.