پرزیدنت ترامپ سیاست امنیتی خود را عرضه کرد و گفت: مشکل خاورمیانه، اسرائیل نیست بلکه ایران و ترور است

شعار پرزیدنت ترامپ با این عنوان که: “اول آمریکا” که مفهومش آن است که “منافع آمریکا بر هر چیز مقدم است”، در بین شهروندان آن کشور با خرسندی روبرو شد و سیاستمداران کشورهای دیگر ابراز نگرانی کردند که ممکن است از برخی امتیازاتی که ایالات متحده به آن ها داده محروم گردند.

این نگرانی به ویژه در چین و روسیه احساس می شود. بخش عمده ای از تجارت خارجی ایالات متحده با چین است.

“اول آمریکا” یکی از شعارها انتخاباتی ترامپ بود که اکنون می خواهد به آن عمل کند.

به گفته آگاهان، روسیه نیز از این سیاست جدید زیان خواهد دید.

پرزیدنت ترامپ روسای جمهوری پیشی ایالات متحده را مورد انتقاد قرار داد و آنان را متهم ساخت که به جای توجه به منافع شهروندان آمریکایی، به مصالح بیگانگان توجه داشته اند.

او گفت: «رهبران پیشین آمریکا مشغول آباد سازی کشورهای دیگر بودند و از آبادانی خود آمریکا غفلت کردند».

سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، نیکی هیلی روز گذشته (دوشنبه) از جمله گفته بود که از هنگام امضای پیمان صلح اوسلو بین اسرائیل و فلسطینیان در سال ۱۹۹۴ – آمریکا پنج میلیارد دلار به آن ها کمک مالی کرده است.

به گفته ترامپ، اقتصاد آمریکا از هنگامی که او قدرت را به دست گرفته بسیار قوی تر شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در نطق خود تاکید کرد که برخلاف ادعای رهبران برخی کشورها، اسرائیل را نباید علت مشکلات و مسائل خاورمیانه دانست، بلکه این، عملیات تروریستی و فتنه گری های رژیم ایران است که موجب آشوب در منطقه می شود.

پرزیدنت ترامپ در نطق دیشب (دوشنبه) خود، به ویژه به فتنه گری های حکومت ایران اشاره کرد و از تلاش آمریکا برای جلوگیری از اتمی شدن رژیم سخن گفت و اعلام داشت که آمریکا سپاه پاسداران را به خاطر حمایت از تروریسم مورد تحریم قرار داده و حاضر نشده است “برجام” را تائید کند.

پرزیدنت ترامپ گفت که در بازی بین المللی، برنده نهایی آمریکا خواهد بود.

آگاهان می گویند که دو روند مهم در سیاست موسوم به “اول آمریکا”، یکی محدود کردن مهاجرت بیگانگان به ایالات متحده و دیگری احداث دیوار بلند بین ایالات متحده و مکزیک می باشد تا از رخنه یابی مکزیکی ها به داخل آمریکا جلوگیری شود.

او گفت: آمریکا به دوستی و همکاری با کشورهای دیگر ادامه خواهد داد، ولی معیار اساسی، منافع خود آمریکائیان می باشد.

پرزیدنت ترامپ افزود: «در سیاستراهبردی جدید، منافع خود ایالات متحده در اولویت قرار دارد».

 

3 دیدگاه‌

  1. معنی آیت الله و حجت الاسلام و المسلمین چیست؟ به چه کسانی اطلاق می شود؟ و چرا منسوب به ایران و روند تروریسم در جهان شده است؟ چگونه با ولی فقیه مسلمانان جهان دارای اصل و نسب مشترک است؟ ؟ برنامه جامع اقدام مشترک ؛ ادب و نسب دانشمند

    • القاب آیت الله و حجت الاسلام وجود خارجی نداشت تا ۱۵۰ سال پیش.. شما اگر یک نفر را بکشی اعدامت میکنند.. ۱۰ نفر را بکشی بعنوان بیمار روانی بستری میکنند. ۱۰۰ نفر را بکشی میشوی حجت اسلام!!!! ۱۰۰۰ نفر را بکشی میشوی آیت الله .. چند میلیون نفر دیگر امام زمان و چند ده میلیون که شد خدا و پیامبر و کلهم از خدا هم بالاتر و مسئول سرپرستی اینکه خدا از خط عمام منحرف نشود ..

  2. نه!!! نخست آن پنبه را از گوشتان بیرون بیاورید! اگر در آن موقیت مکانی و زمانی باشید طرفتان شیخک عثمانی و دیو پلید خونخواره و زامبیست؟ قطعاً آیت الله عظمی و نمایند خدا و اینهاست … خوب نمیشود که قاتل صدها نفر را که ما بادیگارد دارد تمام شهر را میخرد همه آخوندها با هم هستند و بین هر دو ایرانی یک ترک عثمانی جاساز کرده اند و خودشان هم که برای خودشان دور هم جمع میشوند ۴ تا شیخک میگویند قاطبه علما! و نمیگیریم این قاتل باشد حتماً حجت اسلام و مسلمین است و اینگونه در اصفهان شیخکی تنی چند از کودکان و نوجوانان را میرفت خانه شان میگفت جیگرم گناه هم کردی؟ خوب چیکارا کردی؟ یواش یواش طرف بالاخره یک سخنی میگفت سپس شخص مذکور شمشیر برمی آورد که جهت اینکه جدم شفاعتت کند میکشمت!!! دقت فرمودید؟ و اینگونه حجج اسلام و مسلمین پای به عرصه جنایت و شقاوت نهادند بعدها برایش داستان درست کردند اولیای خداست و فلان و فلان/ نمیشود که نباشد. میشود؟ یعنی میشود اینهایی که دارند به منتها الیه مراتب تجاوز و تعرض و چپاول میکنند و همه بازار جهت منافعشان موید و دستبوس هستند و بین الملل هم نظاره گر خونریزی دلپذیر از ایرانیان و کلاً نه که خواب باشند بلکه در خیانت جملگی شب پرستان بیدار ، اینها آیت الله نباشند؟ نایب بر حق! امام زمان نباشند؟ میشود؟؟ شما در آن موقعیت جغرافیایی و زمانی و مکانی باشی ایمان نمی آوری ؟ گله کرکس های صفویه که به ایران هجوم آوردند نیمی از ملت ایران را قتل عام کردند یعنی تشیع گستری.. شیعه کی؟ در اذانشان میگفتند اشهد ان اسماعیل ولی الله .. شما میگویید ترک های تاتار و آدمخوار هستند یا آمده اند مردمان سنی و جاهل ما را اصلاح کنند و به تشیع بگروانند؟

Comments are closed.