پس از شلیک دومین موشک ساخت ایران به سوی ریاض، آمریکا خواهان رسیدگی به تجاوز حکومت ایران شد

 

پس از آن که چریک های نیمه شیعه حوثی در یمن برای دومین بار خاک عربستان سعودی را هدف موشک بالیستیک قرار دادند، خانم نیکی هیلی در سازمان ملل هشدار داد که اکنون هنگام آن است که شورای امنیت علیه حکومت ایران قطعنامه صادر کند – ریرا تردیدی نیست که این موشک نیز توسط حکومت ایران در اختیار جنگجویان حوثی در یمن قرار گرفته است/

خانم هیلی چند روز پیش در یک یک سخنرانی در واشنگتن، بخشی از قطعات متلاشی شده موشک اولی را که به سوی عربستان شلیک شده بود به حاضران نشان داد و تاکید کرد که این موشک ساخت ایران بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران فردای آن روز ادعا کرد که این اتهامات دروغ است و موشک ساخت ایران نبوده است. رژیم ایران در عین حال ادعا کرد که باید این قطعات در اختیارش نهاده شود، تا به اصطلاح بتواند در این زمینه تحقیق بیشتری کند.

بدیهی است که عربستان و ایالات متحده به این خواسته اعتنایی نکردند.

دومین حمله موشکی، شب گذشته (سه شنبه) رخ داد و عربستان اعلام کرد سیستم دفاعی ضد موشکی آن کشور این موشک را شکار و منهدم کرده است.

خانم نیکی هیلی در جریان سخنرانی در نشست شورای امنیت تاکید کرد که موشک دوم نیز همانند موشک اول دارای مشخصات ساخت ایران است.

خانم هیلی خواستار شد که شورای امنیت هرچه زودتر به این تجاوزگری حکومت ایران رسیدگی کند. خانم هیلی گفت: «ما همه باید با یکدیگر همکاری کنیم تا جنایات حکومت ایران برملا شود و باید هر کاری را که لازم باشد انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که رژیم ایران پیام ما را گرفته است».

سفیر ایالات متحده در دنباله سخنان خود، با لحن هشدار دهنده ای افزود: «اگر ما چنین کاری نکنیم، رژیم ایران دنیا را به صورت وخیم تری مورد تهدید قرار خواهد داد و خاورمیانه با خطرات بیشتری روبرو خواهد شد».

دولت عربستان سعودی اعلام کرد که موشک شلیک شده، در حومه جنوبی ریاض پایتخت آن کشور منفجر گردیده است. سعودی ها ارزیابی کردند که این بار حوثی ها به تحریک حکومت ایران، کاخ سلطینی را هدف قرار داده بودند.

 

یک دیدگاه

  1. ما!! جدیداً تعالی پیدا کرده ایم پس از اینکه بطور کامل اموال ملت ایران را به چپاول بردیم .. علاوه بر موشک!! مهندس مکانیک و ایرودینامیک و فرمول و طراحی قطعات آن را داخل یک (دیگر دوره چیپ قدیمی شده ) داخل یک فلش مموری با چندتا گونی دلار میفرستیم… دست یابو هم بدهیم میتواند موشک را بسازد!! اینطوری و ما!! به هوچی ها موشک ندادیم!! موشک یعنی موش کوچک. و ماتکنولوژی و سلاح های سبک و سنگین میدهیم به زامبی های نواحی یمن

Comments are closed.