پس از پرتاب دو موشک از غزه به بندر اشکلون، نیروی هوایی اسرائیل مواضع حماس را بمباران کرد

در واکنش به پرتاب دو فروند موشک از داخل نوار غزه به سوی بندر اشکلون در جنوب غرب اسرائیل، نیروی هوایی ارتش سپیده دم امروز (شنبه) مواضع متعلق به حماس و دیگر سازمان های تروریستی در غزه را هدف قرار داد و به آنها آسیب رساند.

شب گذشته گروه های ترور فلسطینی از داخل غزه یک بار دیگر نواحی مسکونی در اسرائیل را هدف قرار دادند. ولی سامانه ضد موشکی “گنبد آهنین” توانست هر دو موشک را در هوا شکار کند و منهدم سازد.

بندر اشکلون در فاصله بیست کیلومتری از غزه قرار دارد و بارها هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

چند ثانیه پس از شلیک موشک ها، آژیر خطر در اشکلون به صدا درآمد و به شهروندان توصیه شد خود را به پناهگاه و یا اطاق امن  در خانه خویش برسانند. ولی کمتر از یک دقیقه پس از آن صدای دو انفجار شدید در فضا طنین افکن شد و اهالی دریافتند که سامانه ضد هوایی گنبد آهنین توانسته است موشک های دشمن را خنثی کند.

با آن که هنوز معلوم نیست کدامیک از گروه های ترور در غزه عامل پرتاب این دو موشک بوده، ولی اسرائیل سرکردگان حماس را که بر غزه تسلط دارند عامل این تهاجمات می داند و مواضع آن در داخل غزه را هدف قرار می دهد.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، در جریان این حمله هشدار دهنده، یک کارگاه تولید موشک در غزه و برخی تاسیسات زیرزمینی حماس و یک موضع نظامی هدف قرار گرفت.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که از دیدگاه این کشور، حماس مسئول هرگونه تعرضی است که از خاک غزه علیه مردم اسرائیل صورت گیرد.

در جریان حمله موشکی نافرجام، چند تن از اهالی اشکلون دچار هراس شده و به بیمارستان انتقال یافتند. ولی سخنگوی حماس در بیانیه ای، واکنش تلافی جویانه اسرائیل را یک اقدام وحشیانه خواند و ادعا کرد که هدفش به وحشت انداختن مردم غزه و تعرض به جان و مال آنان بوده است.

گفتنی است که اسرائیل در عملیات هشدار دهنده خود، همیشه می کوشد هدف هایی را برای حمله برگزیند که انهدام آن، حتی المقدور موجب آسیب رسیدن به جان مردم غیرنظامی نشود.

حماس در بیانیه خود ادعا می کند که موشک های پرتاب شده از جانب اسرائیل، به یک بیمارستان و مرکز کودکان مفلوج اصابت کرده است، ادعایی که برای اثبات درستی آن مدرکی ارائه نشده است. منابع خبری فلسطینی گفتند که در جریان این حمله یک مرد و یک کودک به طور سطحی زخمی شده اند.